سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایران جایگاه ۶۹ را از لحاظ شاخص توسعه انسانی از آن خود کرد

بر اساس گزارش دفتر توسعه سازمان ملل در سال گذشته، ایران جایگاه ۶۹ را از لحاظ شاخص توسعه انسانی از آن خود کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دفتر توسعه سازمان ملل متحد، بر اساس گزارش مربوط به شاخص‌های توسعه انسانی دفتر توسعه سازمان ملل در سال گذشته، نشان شاخص توسعه انسانی ایران ۳۳۷ هزارم درصد افزایش داشته است که بالاترین میزان رشد مقیاس‌های توسعه یافتگی طی چهار دهه اخیر میان کشور‌های دنیا است.

در بخشی از این گزارش، به بررسی افزایش فعالیت و حضور زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، و بهبود وضع زندگی آن‌ها از جنبه‌های مختلف در کشور‌های جهان طی سال‌های اخیر پرداخته شده است. بر اساس این گزارش، زنان در دنیا طی سال‌های اخیر توانسته‌اند بر مشکلات و موانعی که ناشی از نقش‌های سنتی آن‌ها بوده است، غلبه کنند.

در این گزارش به پیروزی «کیمیا علیزاده» ورزشکار ایرانی در رقابت‌های المپیک سال ۲۰۱۶ اشاره شده است که نه تنها توانست در این رقابت‌ها حضور پیدا کند، بلکه مدال هم کسب کرد.

بر اساس آمار‌ها و جدول‌هاس منتشر شده در این گزارش، ایران جایگاه ۶۹ از لحاظ شاخص توسعه انسانی در میان کشور‌های مورد بررسی را از آن خود کرده است. سه جایگاه بعدی مربوط به کشور‌های گرجستان، ترکیه و ونزوئلا است.

جایگاه نخست تا دهم نیز به ترتیب در اختیار کشور‌های نروژ، استرالیا، سوئیس، آلمان، دانمارک، سنگاپور، هلند، ایرلند، ایسلند و کانادا قرار دارد.

همچنین بر اساس این آمارها، شاخص امید به زندگی در هنگام تولد در ایران برابر با 75 و 6 دهم سال، مدت زمان تحصیل برای مردم ایران برابر با 14 و 8 دهم سال، و تولید ناخالص ملی سرانه در این کشور برابر با 16 هزار و 395 دلار است.

انتهای پیام/

گزارش سازمان ملل از رشد بالای توسعه انسانی در ایران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.