سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام سازمان ملل:

خشونت ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا نشانه‌هایی از نسل‌کشی دارد

نماینده ویژه سازمان ملل در امور حقوق‌بشر در میانمار روز پنجشنبه گفت عملیات ارتش این کشور علیه مسلمانان روهینگیا، نشانه‌هایی از نسل‌کشی دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتد پرس، یانگی لی، نماینده ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در میانمار روز پنجشنبه گفت عملیات خشونت‌بار ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، نشانه هایی از نسل‌کشی را دارد. یانگی لی به خبرنگاران گفت تا زمانی که دادگاهی معتبر تشکیل نشود و شواهد را بررسی نکند، نمی تواند اظهار نظر قطعی کند ولی نشانه هایی در مورد وقوع نسل کشی وجود دارد و این شواهد در حال افزایش یافتن است.

این مقام سازمان ملل در نشستی توجیهی درباره بازدید اخیرش از اردوگاه‌های آوارگان در بنگلادش و مناطق دیگر و و ضعیت مسلمانان روهینگیا، اعلام کرد: اقلیت مسلمان میانمار مورد ظلم قرار گرفته اند.

از بیست و پنجم اوت و در پی حملات به مواضع ارتش میانمار که مقامات نظامی این کشور به مسلمانان نسبت دادند، اقدامات سرکوبگرانه ارتش میانمار علیه روهینگیاها شروع شد. در نتیجه این سرکوب ها تاکنون حدود هفتصد هزار نفر از روهینگیاها از روستاهای خود به بنگلادش فرار کرده اند.

دولت میانمار تاکنون به نماینده ویژه سازمان ملل در امور حقوق‌بشر این کشور اجازه ورود به مناطق مسلمان‌نشین را نداده است. این مقام سازمان ملل به جزئیات یک قتل عام و وجود پنج گور جمعی در یکی از روستاهای میانمار اشاره کرد. لی گفت در مورد جزئیات این روستا اطلاعاتی ندارد و افزود: ما شاهد الگویی هستیم که درباره روهینگیاها پدیدار شده است. این مقام سازمان ملل خاطر نشان کرد: «گزارش هایی از این دست باید بررسی شوند و به همین سبب است که ما خواستار تشکیل یک هیئت حقیقت‌یاب و دسترسی رسانه‌های بین المللی به مناطقی در شمال ایالت راخین شده ایم که روهینگیاها در آنجا زندگی می کنند». لی اقدامات میانمار را در حکم جنایت علیه بشریت خواند و گفت اینها نشانه هایی از یک نسل کشی است.

انتهای پیام/

اظهارات مقام سازمان ملل خشونت‌ها درباره خشونت‌های ارتش میانمار

برچسب ها: آسیا ، سازمان ملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.