سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحت پوشش قرار گرفتن صنعت طیور آذربایجان غربی در سامانه سماصط

صنعت طیور آذربایجان غربی شامل مرغداری های اجداد گوشتی، مرغ گوشتی، مرغ مادر گوشتی، کارخانه های جوجه کشی و کشتارگاه های طیور تحت پوشش سامانه سماصط قرار گرفت.

اسمعیل کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ با بیان اینکه  سامانه آ نلاین جامع اطلاعات صنعت طیور(سماصط) به طور همزمان از سال ۹۶ در کل کشور مورد استفاده قرارگرفته است، گفت: هم اکنون بالغ بر ۹۰ درصد واحدهای بخش طیور استان از صفر تا صد برنامه تولیدی و توزیعی را با استفاده از این سامانه انجام می دهند .
وی با اشاره به اهداف اساسی راه اندازی این سامانه، اظهار کرد: مدیریت تولید در حلقه های بالا دستی و پایین دستی ,کاهش,نوسانات بازار و تنظیم بازار ,شفافیت اطلاعات ,همگرایی تشکلها و افزایش بهره وری از اهداف اساسی این سامانه است.
کریم زاده با اشاره به اینکه 2 واحد مرغ اجداد خط D در استان فعالیت می کنند، افزود: 68 واحد مرغ مادر گوشتی، 723 واحد مرغ گوشتی، 6 واحد کارخانه جوجه کشی و 13 کشتارگاه طیور در استان فعالیت می کنند.
وی با اشاره به اینکه برای آشنایی بیشتر تشکل ها و حلقه های اصلی تولید گوشت مرغ استان جلساتی مانند جلسه توجیهی برای مدیران عامل اتحادیه ها و زنجیره های تولید گوشت مرغ استان تشکیل شده است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای موفقیت صدرصد این سامانه برنامه هایی در دست دارد تا تولید و توزیع نهاده های مصرفی و همچنین تولیدات بخش طیور تحت نظارت کامل انجام گیرد.

انتهای پیام/م

صنعت طیور گوشتی آذربایجان غربی تحت پوشش سامانه سماصط قرار گرفت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.