سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

متاسفانه با آمایش آموزش عالی فاصله داریم

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:با آمایش آموزش عالی فاصله داریم که به ماموریت گرا بودن دانشگاه‌ها در کشور کمک می‌کند.

محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: بحث آمایش عالی بحثی ملی است که متاسفانه ما از این امر غفلت کردیم.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی این کار با تأخیر انجام می‌شود و آمایش به این معناست که بر اساس ظرفیت‌های ملی، منطقه‌ای و بین المللی انتظارات خاصی از حوزه‌ آموزش عالی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه با  آمایش عالی فاصله داریم، پتانسیل و ظرفیت دانشگاه‌ها، مأموریت گرا شدن و پاسخگویی به نیاز‌های کشور اعم از ملی و منطقه‌ای و به معنای دقیق‌تر آمایش در حوزه‌ آموزش عالی است که اقتصاد، رفع نیاز‌های کشور و حرکت در مسیر توسعه از را ملزومات مأموریت گرا شدن دانشگاه‌ها می‌کند.

30درصد بیکاران کشور فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند

زاهدی افزود:ماموریت گرا بودن دانشگاه‌ها و تاثیر گذار بودن آن در کشور در زمینه اقتصاد و نوآوری، خلاقیت و حرکت در مرز‌های دانش می‌تواند موثر واقع شود و بنابر اسناد و قوانین بالادستی کشور باید در مرز‌های دانش حرکت کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: باید به مرز‌های مهارتی دانش وارد شویم که دانشگاه‌های کشور متاسفانه چنین وضعی را  ندارند و عزم ملی در کشور باید شکل بگیرد، چون حداقل ۳۰ درصد از بیکاران کشور، مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.