سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بین المللی نشر آثار امام مطرح کرد:

اتحاد، اولین عامل در خلق انقلاب اسلامی

مقدم با بیان اینکه اولین عامل در خلق انقلاب اسلامی اتحاد بود، گفت: پیش‌زمینه اتحاد تحمل است و اگر تسامح و تحمل نبود همه گرایش‌ها به یکسان کشانده نمی‌شد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از دقایقی قبل مراسم بزرگداشت ورود تاریخی امام خمینی (ره) به کشور در ترمینال یک فرودگاه مهرآباد با حضور وزیر راه و شهرسازی، برخی از مقامات سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاهی و برخی از مقامات دولت آغاز شد.

ورود امام راحل به ترمینال یک فرودگاه مهرآباد پس از سال‎ها دوری از وطن و رقم خوردن پیروزی انقلاب ­اسلامی، یکی از افتخارات و خاطرات خوش اهالی صنعت هوانوردی و مردم ایران است که هر ساله به طور باشکوهی گرامی داشته می‎شود.

محمد مقدم معاون بین المللی نشر آثار امام خمینی (ره) در این مراسم بزرگداشت اظهار کرد: در آستانه چهلمین سال گشت انقلاب اسلامی هستیم و باید خود را با گذشته مورد انتقاد قرار دهیم.

وی در این راستا ادامه داد: ملتی که گذشته خویش را می‌شناسد و خود را با امروز مورد ارزیابی قرار می‌دهد، می‌تواند پیشرفت داشته باشد. انقلاب اسلامی تمام معادلات سیاسی  را برهم ریخت و شگفتی ساز شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: اولین عامل در خلق انقلاب اسلامی اتحاد بود، البته پیش‌زمینه اتحاد تحمل است و اگر تسامح و تحمل نبود همه گرایش‌ها به یکسان کشانده نمی‌شد.

مقدم افزود: بعد از اتحاد موضوع اعتماد مطرح است. سررشته‌داران جریانات سیاسی در انقلاب با مردم در پیوند بودند، زیرا این اعتماد است که مشروعیت و قدرت را می‌آفریند. همه منتظر کلام امام بودند تا برای تحقق آن کوشش کنند.

معاون بین‌المللی نشر آثار امام خمینی تاکید کرد: امام خمینی قرائتی از اسلام و نگاهی از دین را عرضه کرد که در سکوی دین قرار می‌گرفت و خواسته‌های مردم را جست‌وجو می‌کرد. اگر نگاه دینی امام روشنگرانه و گسترده نبود این انسجام شکل نمی‌گرفت.

انتهای پیام/

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.