سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات ۴۵ میلیون تن غلات از سوی روسیه

روسیه در نظر دارد میزان صادرات غلات خود را در سال‌های آتی در سطح ۴۵ میلیون تن ثابت نگه دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، پیوتر چکمارف -- از مدیران وزارت کشاورزی روسیه -- گفت: مسکو قصد دارد در سال‌های آتی، صادرات غلات خود را در سطح ۴۵ میلیون تن ثابت نگه دارد.

وی افزود: البته که روسیه نمی‌خواهد صادراتش را در بازار جهانی به کمتر از ۴۵ میلیون تن برساند. تقاضای داخلی غلات در روسیه بالغ بر ۸۰ میلیون تن است.

این مقام روس تاکید کرد: هدف راهبردی مسکو رسیدن به آمار تولید ۱۵۰ میلیون تن غلات است.

آناتولی کوتسنکو از دیگر مدیران وزارت کشاورزی روسیه نیز پیش‌تر گفته بود صادرات غلات در سال زراعی ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در مجموع به ۵۰ میلیون تن خواهد رسید که شامل ۳۵ تن گندم است. صادرات رسمی وزارت کشاورزی روسیه در سال زراعی ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بین ۴۵ تا ۴۷ میلیون تن است. در سال ۲۰۱۷ میزان تولید غلات روسیه به ۱۳۴.۱ میلیون تن رسید که ۱۱/۲ درصد نسبت به سال گذشته آن افزایش داشت و روسیه را به بالاتر از رکورد سال ۱۹۷۸ رساند. در آن سال آمار تولیدات کشاورزی این کشور به ۱۲۷ میلیون تن رسیده بود.

آمار اخیر، روسیه را به بازگرداندن عنوان قبلی اش یعنی بزرگ‌ترین صادر کننده گندم جهان می‌رساند. دورنمای تولید غلات روسیه در سال ۲۰۱۸ عدد ۱۰۶ میلیون تن است. یک مقام وزارت کشاورزی روسیه به ایتارتاس گفت: در سال زراعی کنونی کشور‌هایی که بیشترین خرید غلات را از روسیه داشته اند شامل مصر با ۱۵.۲ درصد، ترکیه با ۱۳.۶ درصد، بنگلادش با ۵.۶ درصد، ایران با ۵.۴ درصد، عربستان سعودی با ۵ درصد، اندونزی با ۳.۵ درصد و لبنان با ۳.۲ درصد قرار دارند.

انتهای پیام/

رکورد روسیه در تولید غلات

برچسب ها: روسیه ، اقتصاد جهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۵:۳۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
روسیه عجب بهشتیه