سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکارکش شدن شکارچیان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: شکارچیان امروز شکارکش شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ،  حسن آقاشیرمحمدی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در گذشته شکارچیان مرام داشتند و حداقل در فصل زاد و ولد شکار نمی کردند یا پرنده ماده را هدف قرار نمی دادند. ولی اکنون "شکارکش" شده اند و به محض گرفتن اسلحه در دست، اقدام به شکار پرندگان می کنند.

وی بیان داشت: در هیچ جای دنیا، جرم به صفر نمی رسد ولی از اول بهمن ماه تاکنون حدود 15 تا 16 نفر شکارچی متخلف در خوزستان دستگیر شده اند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به گرفتن اسلحه از شکارچی تصریح کرد: باید با افرادی که تکرر جرم دارند، برخورد شدیدتری شود. شب گذشته فرد متخلفی را دستگیر کردیم که برای بار سوم اقدام به شکار کرده بود، ولی قوانین در این زمینه از ما پشتیبانی خوبی نمی کند. باید اسلحه این فرد پس از تخلف گرفته می شد تا مجددا اقدام به این کار نکند.

آقاشیرمحمدی عنوان داشت: برای برخی از متخلفان که تکرر جرم دارند، نامه ای به دادگاه ارسال می کنیم تا برای آن ها حبس در نظر بگیرند ولی متأسفانه به دلیل اینکه جرائم این زندان ها قابل خرید هستند، این روش اثری در کنترل متخلفان شکار ندارد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان به تنهایی در کشف سلاح غیرمجاز در کشور رتبه یک را به دست آورده است و شکارچیان به 3 نوع شکارچیان گردشگر و شکارچیان دام گذار و شکارچیانی که برای امرار معاش شکار می کنند، تقسیم می شوند که تقریبا تخلف شکارچیان گردشگر را به صفر رسانده ایم. برای کنترل شکارچیان دام گذار نیز تورها و تجهیزاتشان توقیف می شود. شکارچیانی هم وجود دارند که امرار معاش آن ها از این طریق است. البته عمده مشکل ما با شکارچیان دام گذار است زیرا هیچ سر و صدایی ندارند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به تیراندازی شکارچیان گفت: شکارچیان متخلف تنها به خود من 5 یا 6 بار تیراندازی کرده اند ولی هیچ ارگانی برای دستگیری ضاربان پیگیری نکرده است.

 انتهای پیام/م

شکارچیان گذشته "مرام" داشتند در فصل زاد و ولد شکار نمی کردند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.