سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای گزاف سفیر سابق آمریکا در خاورمیانه: ایران بزرگترین کشور حامی تروریسم است!

دیوید ساترفیلد، سفیر پرسابقه آمریکا در خاورمیانه در حاشیه کنفرانس سالانه موسسه مطالعات امنیتی تل آویو ادعا‌هایی ضد ایرانی مطرح کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیوید ساترفیلد، دیپلمات آمریکایی و سفیر پرسابقه آمریکا در خاورمیانه در حاشیه کنفرانس سالانه موسسه مطالعات امنیتی تل آویو گفت: «آمریکا حضور نظامی اش را در سوریه حفظ می کند تا اطمینان یابد دیگر داعش قد علم نمی کند. فرایند ژنو تحت حمایت سازمان ملل راه رو به جلو برای پایان دادن به این مناقشه است. نظام سوریه باید استعفا کند اما این اتفاق باید در چارچوب فرایند سیاسی تحت هدایت سوریه رخ دهد. آمریکا و شرکایش می خواهند و می توانند دست در دست با روسیه درباره این مسئله همکاری کنند. ما نگرانی های امنیتی ترکیه، متحدمان را در ناتو می فهمیم. اما افزایش خشونت در عفرین، ما را در موقعیت متناقض قرار می دهد. ترکیه باید از شدت عملیات جنگی اش بکاهد. ایران بزرگترین کشور حامی تروریسم است(!). یا باید توافق هسته ای ایران اصلاح شود یا آمریکا از آن خارج می شود.»

وی افزود: «عراق، کشور نیابتی هیچ کشور دیگری نبوده و نباید باشد. آمریکا یک عراق متحد را به عنوان راه حل می داند و ما برای گردهم آوردن کُردها و اعراب جهت یافتن یک راه حل مشترک تلاش می کنیم.»

ساترفیلد گفت: «هیچ راه حل نظامی در یمن وجود ندارد. اختلاف جاری در شورای همکاری خلیج (فارس) ، به ایران اجازه می دهد به بی ثبات کردن منطقه (!) ادامه دهد.»

 

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.