سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با دهه فجر؛

افتتاح مرکز قرآنی کبودرآهنگ

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کبودراهنگ از افتتاح مرکز قرآنی شهرستان همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ زارعی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کبودراهنگ گفت: بر اساس نیازسنجی‌های صورت گرفته در شهرستان، مشخص شد کبودرآهنگ نیازمند یک مرکز قرآنی است لذا تفاهم نامه‌ای با اداره آموزش و پرورش شهرستان منعقد شد.

وی با بیان اینکه این مرکز قرآنی همزمان با ایام الله دهه فجر افتتاح می‌شود افزود: این مرکز قرآنی با هدف سامان‌دهی و متمرکز ساختن فعالیت‌های قرآنی شهرستان برای اقشار مختلف جامعه به ویژه دانش آموزان افتتاح می‌شود.

احمد زارعی اضافه کرد: این مرکز در رشته های مختلف قرآنی شامل رو خوانی، روان خوانی، تجوید، حفظ و قرائت فعال خواهد بود که هزینه‌های این مکان از موقوفه بزرگ این شهرستان یعنی «امیر نظام»تأمین می‌شود.

رئیس اداره اوقاف کبودراهنگ اشاره‌ای به طرح ملی تربیت حفاظ داشت و اظهار داشت: امسال سهم شهرستان کبودرآهنگ در طرح ملی حفاظ ۹۰۰ نفر است که ۸ مربی در روستاها و شهرها در قالب ۱۵ کلاس به آموزش قرآن می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی تربیت حفاظ از سال ۹۰ کار خود را آغاز کرده است گفت: این شهرستان از ابتدای آغاز طرح موفق به تربیت ۴۰ حافظ کل شده است که می‌توان گفت به طور میانگین هر ساله حدود ۴۰۰ حافظ یک تا ۱۵ جزء توسط مراکز قرآنی این مجموعه تربیت می‌شود.

زارعی بیان کرد: یکی از روستا‌های این شهرستان ویژه بانوان در اجرای طرح ملی تربیت حافظ بسیار خوب وارد شده به گونه ای که از ابتدای سال تا به اکنون موفق به تربیت چند ده حافظ ۱۵ جزء شده است.

رئیس اداره اوقاف کبودراهنگ اشاره ای به موقوفات ثبت شده داشت و افزود: از ابتدای سال جاری ۱۲ وقف به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال در زمینه‌های ساخت مساجد، امور نیازمندان و مناطق روستایی در این شهرستان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ ش

مرکز قرآنی در کبودرآهنگ افتتاح می شود

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
خیلی عالی بود