سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقیمی خبر داد

معادن جزء سرمایه‌های ملی کشور هستند

استاندار تهران گفت: توجه به بخش معادن بسیار اهمیت دارد، چراکه معادن جزء سرمایه‌های ملی کشور هستند و باید برای حفظ و نگهداری آن‌ها تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدحسین مقیمی استاندار تهران در اولین نشست شورای معادن استان تهران که امروز(چهارشنبه)برگزار شد، اظهار کرد: شورا باید در زمینه معادن، تولید صنایع معدنی و صادرات محصولات معدنی به خارج از کشور به گونه‌ای عمل کند که دیگر به واردات محصولات صنعتی نیازی نداشته باشیم.

وی افزود: توجه به بخش معادن بسیار اهمیت دارد، چراکه معادن جزء سرمایه‌های ملی کشور هستند و باید برای حفظ و نگهداری آن‌ها تلاش کنیم.

مقیمی گفت: شورای عالی معادن بعد از انقلاب با جدیت کار خود را آغاز کرد و در این دوران کارشناسان معدن با تعداد کم کار‌های خوبی انجام دادند.

وی گفت: زمینه‌های لازم برای توسعه معادن در کشور فراهم است، البته محدودیت‌هایی به ویژه در زمینه موانع محیط‌زیستی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه شود.

مقیمی گفت: برای اکتشاف و شناسایی معادن باید هزینه کنیم. در استان تهران نیز می‌توان کار اکتشافی خوبی انجام داد، بر همین اساس اولین دستور این جلسه شناسایی معادن استان و شناسایی ذخایر آن‌ است.

وی افزود: در کنار معادن شن و ماسه که نیاز استان است، بهره‌برداری از معادن جدید نیز ضرورت دارد، علاوه بر این باید از معدن کاران و کسانی که در این بخش فعالیت می کنند حمایت کرد، چرا که در بخش معدن کار کردن بسیار دشوار است.

استاندار تهران گفت: باید صنایع تبدیلی در حوزه معادن مورد توجه قرار گیرند، باید محصولات فرآوری و ارزش افزوده ایجاد کنیم و خام فروشی نکنیم. باید صادرات را نیز فعال کنیم، چرا که محصولات معدنی در اقتصاد کشور تاثیرگذار هستند.

وی تاکید کرد: هدف اصلی این است که بخش معدن استان فعال و زمینه اشتغالزایی و افزایش درآمد مردم فراهم شود.

مقیمی در پایان گفت: همه دستگاه های مسئول باید در جهت فعالیت معادن همکاری کنند، ضمن اینکه باید به مسائل مربوط به محیط زیست نیز توجه کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.