سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گردهمایی مدیران مدارس غیر دولتی کشور در یاسوج

گردهمایی مدیران مشارکت‌های مردمی وکارشناس مسئولان مدارس غیردولتی قطب ۳ کشور در یاسوج برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛اسفندیار بلدی رئیس مشارکتهای مردمی قطب۳ کشور در گردهمایی که با حضور نمایندگان استانهای خوزستان،فارس،بوشهر،اصفهان،چهارمحال بختیاری وکهگیلویه وبویراحمد دریاسوج برگزار شدگفت:این گردهمایی با هدف تبادل تجربه و وحدت رویه در مراکز پیش دبستانی و مدارس غیردولتی برگزار شد.

کارشناس مراکز پیش دبستانی وزارت آموزش وپرورش هم گفت: از آنجایی که افزایش کیفیت آموزشی از مهمترین اهداف تأسیس مدارس غیردولتی است ادارات مشارکتهای مردمی در استانها نظارت بر فعالیتهای آموزشی وپرورشی را در اولویت کار خود قرار داده اند.

ابریشم کار افزود:نظارت بر تولید محتوای مراکز پیش دبستانی با رعایت موازین قانونی و بررسی مشکلات مدارس غیردولتی،پرهیز از آموزش صرف و توجه ویژه به امر پرورش وتربیت اسلامی،نظارت براستاندارد سازی فضاهای آموزشی،پوشش حداکثری مراکز پیش دبستانی در شهرها وروستاها،حمایت دولت از مؤسسان مدارس غیردولتی از مهمترین موارد مطرح شده در این گردهمایی 2روزه بود.

مدیرکل آموزش وپرورش استان هم گفت: در کهگیلویه وبویراحمد 19هزار و395دانش آموز در137مدرسه غیردولتی تحصیل می کنند.

هادی زارع پور با بیان اینکه 10هزار و227نوآموز در391مرکز پیش دبستانی استان آموزشهای لازم را فرا می گیرند. افزود: 196آموزشگاه علمی آزاد در استان سالانه به بیش از 30هزار نفر خدمات علمی وآموزشی ارائه می کنند.

مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت: از اهداف اصلی تأسیس مدارس غیردولتی عرضه خدمات متنوع متناسب با علائق دانش آموزان در چارچوب اصول آموزشی و پرورشی ،پاسخ به نیازها،ایجاد تنوع در خدمات دهی به مدارس،صرفه جویی وکاهش تصدی گری دولت است.

هادی زارع پور با بررسی عام و خاص در امور مدارس و مراکز غیردولتی و حمایت های لازم در خصوص اجرای دستورالعمل ها به ظرفیت هایی که در قوانین برای مشارکت مردم در آموزش وپرورش وجود دارد نیز اشاره کرد.

انتهای پیام/د

گردهمایی مدیران مدارس غیر دولتی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.