سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون مسافری راه‌آهن خبر داد:

پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی از ۱۵ بهمن بدون افزایش قیمت

موسوی از آغاز پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی از ۱۵ بهمن خبر داد و گفت:‌ قیمت بلیت برای ایام پیک نوروز ۹۷ افزایش نمی‌یابد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، میرحسن موسوی، معاون مسافری راه‌آهن  در نشست پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی، اظهار کرد: برای پیک نوروز سال 97 بالغ بر 4840 قطار خدمات رسانی می‌کنند، همچنین صندلی ایجادی یک میلیون و 873 هزار نفر برای نوروز 97 است که نسبت به نوروز 96 13.6 درصد رشد داشته است.

موسوی  تاکید کرد:‌ قیمت بلیت قطارهای نوروزی تغییر نخواهد کرد و افزایش نمی‌یابد.

 معاون مسافری راه‌آهن تصریح کرد: پیش فروش قطارهای نوروزی برای 20 روز( 25 اسفند تا 15 فروردین 97) از 15 بهمن ساعت 8 صبح از طریق اینترنت و مراکز مجاز فروش بلیت‌های قطار به صورت همزمان آغاز می‌شود.

وی با بیان این‌که 15 بهمن فقط بلیت قطار تهران-مشهد و بالعکس به فروش می‌رسد، بیان کرد: از ساعت 8 صبح 16 بهمن بلیت قطارهای نوروزی برای همه مسیرها از طریق اینترنت و مراکز فروش آغاز می‌شود.

موسوی با یادآوری این‌که سال گذشته 350 واگن بالای 45 سال از رده خارج شد،‌گفت:‌ امسال نیز 248 دستگاه واگن با عمر بالای 30 سال از سیر شبکه ریلی خارج شده است.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته روزانه 242 رام قطار سیر می‌کنند که نسبت به سال گذشته 15.7 درصد رشد داشته است.

معاون مسافری راه آهن تاکید کرد: ظرفیت صندلی ایجاد شده یک میلیون و ۸۷۳ هزار نفر است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۶، بیش از ۱۰ درصد رشد دارد.

موسوی از دیگر برنامه های امسال را راه اندازی قطارهای گردشگری بیان کرد و گفت: به دلیل استقبال مسافران، در این ایام نیز قطارهای گردشگری تهران- سواد کوه، تبریز- رازی، تهران - باد رود، اهواز - اندیمشک تنگه پنج راه اندازی شده است.

در 48 ساعت بحرانی تمامی مسیرهای ریلی باز بود

موسوی در ادامه درباره اقدامات انجام شده راه آهن در 48 ساعت بحرانی چند روز گذشته، گفت: در دو روز بحرانی تمامی مسیرهای ریلی باز بود و قطارهای مسافری نسبت به جا به جایی مسافران اقدامات لازم را انجام دادند.

معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه ستاد بحران در تمامی مراکز تشکیل شده بود گفت: به تمامی مناطق وضعیت فوق العاده اعلام شد و همکاران به صورت شبانه روزی نسبت به برف روبی در طول مسیر اقدامات لازم را انجام دادند.

وی تاکید کرد: هیچ اختلال و یا حذف قطار در این ایام نداشته ایم و به تمامی لکوموتیورانان رعایت نکات ایمنی در سیر و سکوها را یادآوری می‌کردیم.

معاون مسافری راه‌آهن  اذعان کرد: در دو روز بحرانی 432 قطار 140 هزار مسافر را شامل 59 هزار نفر در محور خراسان، بیش از 11 هزار نفر در محور آذربایجان، حدود 34 هزار نفر در محور جنوب و جنوب شرق و 33 هزار نفر توسط قطارهای حومه ای حدود 33 هزار نفر جابجا کردند.

موسوی با بیان اینکه در مسیرهای تهران قم، تهران زنجان و بالعکس قطارهای فوق العاده گذاشته شده بود، گفت: در این مدت 38 رام قطار به صورت رایگان پذیرای مسافران بوده است.

این مقام مسئول  یادآور شد: به دلیل کاهش دید لوکوموتیورانان سرعت قطارها از 120 به 60 ساعت کاهش می یافت، بنابراین تاخیراتی در ورود به ایستگاه ها داشته ایم، با وجود این، هیچ یک از قطارها تاخیر بیش از 4 الی 5 ساعت نداشته است.

معاون مسافری راه آهن در خاتمه با بیان اینکه فروش بلیت قطار تنها از طریق اینترنت و مراکز مجاز فروش بلیت باید انجام شود، گفت: مسافران در صورت سوال با شماره های تلفن های 0211549 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۵۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
لابد قبلا قیمتشو زیاد کردین