سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهندس پور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بعید می دانم نظارت روی نمایش ها ضعیف باشد/ افشین غفاریان را نمی شناسم!

دبیر سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر گفت: در سال های اخیر توجه مسئولان و گرایش طبقات جامعه به تئاتر بیشتر شده است.

فرهاد مهندس پور دبیر سی و ششمین دوره جشنواره تئاتر فجر در گفت و گو با خبرنگار  حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص کیفیت این دوره از جشنواره فجر گفت: مردم باید در این باره نظر بدهند؛ شاید اگر ما به تعریف و تمجید از جشنواره بپردازیم منصفانه نباشد. می‌توانم بگویم که جشنواره این دوره، هم در بخش داخلی و هم بین الملل متنوع تر از دوره های قبل بود. البته این به معنای کیفیت عالی برگزاری جشنواره نیست. هر قدمی که در حوزه فرهنگ برداشته شود، به معنای بالا بردن توقعات است.

وی در خصوص انتقاداتی که به مشکلات اخلاقی و کمبود نظارت در برخی نمایش ها می شد، اظهار کرد: من بعید می دانم که نظارت روی نمایش ها ضعیف باشد، چرا که شورای نظارت تمامی نمایش ها را دیده است و روی آنها نظر داده است. تئاتر همیشه همان چیزی است که اجرا می شود نه آن چه که ما تفسیر می کنیم.

دبیر این دوره جشنواره در خصوص حضور افشین غفاریان (فعال سیاسی در فتنه 88) در جشنواره فجر بیان کرد: من او را نمی شناسم(!)، فقط نوار فیلم نمایش این کارگردان و بازیگر را دیدم. در خصوص سابقه این هنرمند اطلاعاتی ندارم و به این موضوع ورود نمی کنم، اما آنچه من دیدم و آنچه اجرا شد، هیچ مشکلی نداشت.

مهندس پور ادامه داد: این بازیگر سال گذشته هم در کشور اجرا داشته است و اگر هم قرار بود محدودیتی برای نمایش غفاریان باشد، کسانی که در این خصوص مسئولیت دارند، باید اقدام می کردند.

وی در پایان در خصوص تئاتر ایران و آینده آن خاطر نشان کرد: در طول سال های اخیر وضعیت تئاتر کشور بهتر شده؛ یعنی هم توجه مسئولان کشوری به این هنر و هم گرایش طبقات مختلف جامعه ایران بیشتر شده است. همچنین حساسیت ها در اجرای هر چه بهتر تئاتر برای مردم ارتقا یافته  که در مجموع این اتفاقات به بالا رفتن سطح کیفی تئاتر کشور منجر می شود.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: جشنواره فجر ، تئاتر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.