وی افزود: آخرین ارزیابی DNV .GL که روی عرشه کشتی انجام شد در تاریخ ششم آوریل ۲۰۱۷ بود که طی آن تجدید IOPP با موفقیت انجام و تجهیزات پایداری کشتی با رعایت قوانین جدید و بازگشتی تطبیق داده شد.
اولیاسن درباره این که طبق بازرسیهای انجام شده سانچی به لحاظ فنی و استانداردهای بین المللی در چه وضعی قرار داشته است؟ افزود: منبع ارجاع ردهبندی و اعطای گواهینامهها در موسسه DNV.GL قوانین این موسسه و مقررات مرتبط بین المللی است. در آخرین ارزیابی که روی عرشه این کشتی انجام شد با توجه به قوانین حاکم بر ردهبندی و گواهینامهها، هیچگونه نقصی مشاهده نشد.
وی در پاسخ به پرسشی درباره ارزیابی موسسه DNV.GL از حادثه سانچی و برخورد آن با کشتی فلهبر، گفت: بررسی دلایل تصادم کشتیهای یادشده به عهده شرکتهای مالک کشتی و مقامهای دریایی است و موسسه DNV.GL از این بررسیها حمایت میکند.
اولیانسن افزود: موسسه DNV.GL بر اساس پرونده ردهبندی کشتی، هیچگونه شواهدی مبنی اینکه دلیل یا دلایل برخورد کشتی چه بوده است در اختیار ندارد.
نفتکش سانچی ۱۶ دیماه با فله بر چینی در آبهای این کشور برخورد کرد که متاسفانه در این حادثه ۳۲ خدمه نفتکش ایرانی جان خود را از دست دادند.
انتهای پیام/