سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم توجه به پژوهش و فن آوری در کهگیلویه و بویراحمد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی توجهی به پژوهش و فن آوری ندارند، گفت: این موضوع مهم به عنوان سنگ بنای توسعه در استان مغفول مانده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛  جعفر گوهرگانی در آئین تجلیل از برگزیدگان هفته پژوهش کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: باید به بحث پژوهش با نهادیه شدن این امر توجه بیشتری شود و ادارات استان در پژوهش و فن اوری ماموریت گرا شوند.

وی با تاکید بر اینکه تحقیقات و پژوهش باید کاربردی و بنیادی باشد زیرا در این صورت اثربخش خواهد بود، عنوان کرد: اقداماتی برای توسعه پژوهش در استان آغاز شده که نتایج مثبت ان در آینده مشخص می‌شود

گوهرگانی با بیان اینکه لازمه پیشرفت همه جانبه استان توجه به بحث پژوهش تحقیق و فن آوری است، ادامه داد: دولت توجه ویژه به مسئله پژوهش و فن آوری و تحقیق دارد و در برنامه ششم توسعه این مسائل با جدیت مورد توجه قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: توجه به مسئله پژوهش نباید تنها مختص هفته پژوهش و برگزاری یک نمایشگاه و تجلیل باشد بلکه باید به صورت مستمر و دائمی مورد توجه قرار گیرد زیرا توجه مقطعی راه به جایی نمی‌برد.

گوهرگانی با تاکید بر اینکه مدیران استانی باید روزمرگی فعالیت‌های پژوهشی پرهیز کنند، افزود: برنامه ریزی و سیاست گذاری‌ها در استان دارای رویکرد و پیوند پژوهشی داشته باشد.

به گزارش تسنیم، در در بخش دانشگاهی دانشگاه یاسوج در رشته فنی و مهندسی - رشته علوم پایه - رشته علوم انسانی، دانشگاه آزاد در رشته کشاورزی و منابع طبیعی و دانشگاه علوم پزشکی یاسیوج در رشته پزشکی تجلیل شدند.

همچنین در بخش سازمانی مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان در رشته کشاورزی و آموزش و پرورش در رشته علوم پایه و در بخش فن آوران برتر دو شرکت دانش بنیان و در بخش ایده پردازان نیز دو نفر و در بخش غرفه‌های برتر نیز دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش تجلیل شدند.

انتهای پیام/ش

پژوهش و فن آوری در کهگیلویه و بویراحمد مغفول مانده است

برچسب ها: پژوهش ، فناوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.