سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محقق شدن 65 درصدی هدفگذاری صادرات غیرنفتی در خراسان شمالی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی گفت: ۶۵درصد هدفگذاری صادرات غیرنفتی خراسان شمالی تاکنون محقق شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ محمود دلپسند معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در ششمین نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان گفت:از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، ۶۵ درصد از هدفگذاری ۱۷۰ میلیون دلاری استان برای صادرات غیر نفتی محقق شده است.

وی افزود:هدفگذاری سال 96،تحقق صادرات به ارزش 170 میلیون دلار بوده که تاکنون 65درصد آن محقق شده و هرچند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد هستیم اما باید توجه بیشتری به این موضوع شود.

دلپسند گفت : واقعیت موجود این است که در سال جاری نسبت به برنامه های پیش بینی شده ملی رشد 10درصدی را بدست آوردیم اما این در حالیست که ظرفیت های استان باید بیشتر از این موارد باشد لذا باید ضعف های این حوزه شناسایی و برطرف شود.

وی با بیان اینکه تاکنون از ظرفیت های استان به درستی بهره مند نشده ایم، افزود: یکی از ضعف های حوزه صادرات غیر نفتی استان،  استفاده نکردن از ظرفیت بازرگانان و تجار جدید با دیدگاه های متفاوت چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی است که باید علت های این ضعف هم چون زیر ساخت های حوزه گمرک، فرآیندها و یا موارد دیگر بررسی و بازبینی شود تا به سمت بهبود پیش برویم.

وی با اشاره به اینکه در بحث صادرات، شناسایی بازار هدف، برندسازی و بسته بندی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: امیدواریم با افتتاح گمرک ریلی شهرستان جاجرم و همکاری با بخش های خصوصی برای حضور در بازارهای جهانی آماده شویم زیرا محصولات استان قابلیت معرفی و شناساندن به این بازارهای هدف را دارد.

انتهای پیام/آ

محقق شدن  ۱۷۰ میلیون دلار اعتبار برای صادرات غیر نفتی خراسان شمالی

برچسب ها: صادرات ، گمرک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.