سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولد ۲۱ میلیون دختر ناخواسته در هند

آمارهای منتشره از سوی دولت هند نشان می‌دهد به دلایل اقتصادی و فرهنگی، آمار تولد نوزاد پسر در هند بسیار بیشتر از دختران است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایم، آمارهای جدید دولتی در هند نشان می‌دهد به خاطر تمایل خانواده‌های هندی به داشتن فرزند پسر، 21 میلیون از دختران این کشور ناخواسته هستند.

این ارقام که بخشی از آمار «بررسی اقتصادی سالانه» این کشور است، نشان می‌دهد که براساس برآوردها در فاصله زمانی 2018-2017 بسیاری از زوج‌های هندی داشتن فرزند پسر را ترجیح و بچه‌دار شدن خود را تا زمان تولد فرزند پسر ادامه می‌دهند.

طبق این گزارش‌، تمایل به پسردار شدن در هند سبب افزایش میزان سقط جنین اختیاری شده است و دختران هندی نیز از مشکلاتی از جمله بیماری، بی‌توجهی و تغذیه ناکافی به شدت رنج می‌برند.

در این گزارش آمده است که دولت هند این مسئله را یک موضوع اجتماعی در این کشور می‌داند که مستلزم واکنش همگانی است.

مطالعات نشان می‌دهد دلایل اقتصادی و فرهنگی متعددی از جمله تمایل به انتقال اموال و دارایی‌ها به پسران، هزینه تهیه جهیزیه برای دختران و همچنین جدا شدن دختران از خانواده‌ها پس از ازدواج همگی سبب شده است که خانواده‌ها فزرند پسر را به فرزند دختر ترجیح دهند.

به گزارش واشنگتن پست، آرویند سابرامانیان، مشاور اقتصادی ارشد دولت هند می‌گوید ما می دانیم که نسبت جنسیتی در هند بسیار تکان‌دهنده است.

مقایسه داده‌های بدست آمده از سال 1991 تا سال 2011 نشان می‌دهد که با افزایش درآمد در ایالت‌های مختلف هند نسبت جنسیتی کاهش یافته است. در ایالت‌های شمالی پنجاب و هاریانا در مقابل 1200 پسر زیر هفت سال، هزار دختر وجود دارد، هرچند که این ارقام مربوط به ثروتمندترین ایالت‌های این کشور است.

طبق این مطالعه، هند در طول دهه گذشته در بیشتر شاخص‌های جنسیتی پیشرفت داشته و این پیشرفت‌ها سبب افزایش تحصیلات زنان و نیز آگاهی‌بخشی به آنها در تصمیم‌گیری‌ها شده است.

پژوهشگرانی که این مطالعه را انجام داده‌اند می‌گویند در برخی موارد شرایط زندگی زنان رو به بهبود بوده است، اما همچنان به نظر می‌رسد جامعه هند تمایل به تولد دختران کمتری دارد.

انتهای پیام

برچسب ها: هند ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
شینجی موتو
۱۵:۲۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
در جوامعی که داخلش به زنان یعنی به دختران ظلم میشه و یا خطرات بیشتری اونها رو نسبت به پسران تهدید میکنه، همینطوره،