سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دوازده چالش نظام اسلامی از نگاه زاکانی +عکس

علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس در اینستاگرام دوازده چالش داخلی و اساسی نظام اسلامی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود دوازده چالش داخلی و اساسی نظام اسلامی که از منظر وی در شرایط کنونی موجب رنج جامعه شده است را مطرح کرد.

زاکانی در اینستاگرام نوشت:

"هوالحکیم

جهاد برای پیشرفت در #انقلاب_سوم (3)

دوازده چالش اساسی داخلی 

با دقت در شرایط کنونی، متوجه رنج جامعه از دوازده چالش جدی می‌شویم. در ادامه خلاصه این چالش‌ها را از دیدگاه خود آورده‌ام:

نخستین چالش "عدم نظریه‌پردازی، نظام‌سازی، برنامه‌ریزی و سیستم گذاری منطبق با شرایط بومی و پر کردن این خلاء با تفکرات و نظامات ناکارآمد غربی" است.

چالش بعدی "خواب آلودگی و سطحی اندیشی انقلابیون" است. متاسفانه بخشی از انقلابیون آمال خود را تنها پیروزی در انتخابات دیده و از کسب آمادگی‌های لازم جهت اداره صحیح کشور عقب مانده‌اند و زمینه‌ساز جولان یافتن نامحرمان و تسری روحیه دنیاطلبی به جامعه گردیده‌اند. که این خود موجب چالش اساسی دیگری به نام "اشرافیت سیاسی و سرمستی نوکیسه‌گان" شده است.

این اشرافیت با هم‌دستی حلقه‌های ثروت و قدرت هر روز فربه‌تر شده و با افزایش نفوذ در ساختارها منجر به چالشی دیگر یعنی "فساد اقتصادی و اداری" می‌شود.

اهالی قدرت و ثروت جهت کسب منفعت روز‌افزون به هر لابی و فسادی چنگ انداخته و اینگونه کارگزاران دیگری را نیز در گندآب فساد وارد ساخته و موجب پوسیدگی درونی نظام می‌شوند.

اشرافیت و فساد، در کنار یکدیگر زمینه ساز "بی‌تدبیری و بد عملی مسئولان" می‌شود. قطع یقین مسئولی که هر روز ذهنش درگیر فرصت‌های سرمایه‌گذاری شخصی و سودهای میلیاردی، مدیریت شرکت‌های خصوصی خود و لابی برای جلب رای است دیگر وقتی برای تدبیر امور نخواهد داشت.

بدیهیست عمل نادرست "تنگناهای معیشتی، فقر و رکود" را به همراه دارد. مسئولی که حقوق نجومی می‌گیرد و عملکرد خود را پشت آمارهای ساختگی مخفی می‌کند دیگر نمی‌تواند درد مردم را درک کند.

تنگناهای معیشتی موجب "ولنگاری‌های فرهنگی و اجتماعی" شده است. در این میان مسئولان دنیاپرست هم با دستان خالی از عمل خود، به فریب مردم پرداخته و موجب "سرخوردگی نخبگان و یاس عمومی" می‌شوند.

موارد بیان شده عامل ایجاد "افراطی‌گری احساسی و قانون شکنی" است.این افراطی‌گری‌ها گاهی از سوی انقلابی‌نماها به بهانه پرچمداری مطالبات مردم و گاهی از سوی معاندین صورت می‌پذیرد اما در نهایت نتیجه هر دو "کندی پیشرفت کشور و رکود علمی" است.

حاصل روند فوق به "گسل‌های نسلی، قومی و مذهبی" منجر می‌گردد که همواره به عنوان فرصتی جهت اخلال در امنیت مورد طمع دشمن بوده است.

چالش‌های یاد شده موجب "نفوذ دشمن و مرعوبی و اعتماد به دشمن" می‌شود.

با توجه به آنچه که ذکر گردید بایستی با تمام توان در راه رفع موانع در دستگاه‌ها گام برداشت."

انتهای پیام/

دوازده چالش داخلی و اساسی نظام اسلامی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.