سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث کارخانه پتروشیمی در شهرک صنعتی بهشهر

کارخانه پتروشیمی در شهرک صنعتی بهشهر در آینده‌ای نزدیک کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، اسماعیل هادی نژاد رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بهشهر از اشتغال ۴ هزار نفر با احداث کارخانه پتروشیمی در شهرک صنعتی خبر داد و گفت: در آینده‌ای نزدیک این کارخانه کلنگ زنی می‌شود.

وی افزود: کارخانه پتروشیمی در ۱۸ هکتار و دو مرحله در شهرک صنعتی و با سرمایه گذاری داخلی به زودی کلنگ زنی می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بهشهر گفت: بهره برداری این کارخانه به طور مستقیم برای ۳ هزار نفر و غیرمستقیم برای هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

وی نقدینگی را یکی از مسائل مهم در حوزه صنعت برشمرد و افزود:ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای حل مشکلات واحد‌های متروکه، تعطیل یا نیمه تعطیل تسهیلاتی در قالب تسهیلات جاری درنظر گرفت که ۳۴ واحد در سامانه ثبت شدند .

به گفته وی ۲۰ واحد در کارگروه استانی بررسی شد و تاکنون ۶۲ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان اعتبار درخواست و ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مورد تایید قرار گرفت.

هادی نژاد گفت: بانک‌ها امسال یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان را به واحد‌ها دادند و برخی از واحد‌ها به دلیل سختگیری بانک‌ها انصراف دادند.

وی افزود:سهم شهرستان بهشهر از بسته اقتصاد مقاومتی ۱۳ میلیارد تومان بود که در واقع ۴۰ درصد اعتبارات توانست تاثیر گذار باشد و تنها ۸ واحد توانستند اشتغال ایجاد کنند.

وی گفت: در صورتی که این واحد‌ها در حضور خیریانپور معاون استاندار مازندران متعهد شدند در قبال تسهیلات حداقل ۳۰ فرصت شغلی ایجاد کنند، اما به تعهداتشان عمل نکردند.

وی به ۲ هزار و ۶۹۹ مورد بازرسی از واحد‌ها اشاره کرد و افزود:۴۳۹ پرونده به ارزش ریالی ۳۷ میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات ارسال شد و گرانفروشی و عدم درج قیمت مهمترین عناوین تخلفات بود.

انتهای پیام/آ

اشتغال ۴ هزار نفر با احداث کارخانه پتروشیمی در شهرک صنعتی بهشهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۴:۰۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۷
واقعا استانهای شمالی با آن طراوت و جنگل باید صنایع غیر آلاینده هوا مثل صنایع غذایی و صنایع مونتاژ الکترونیک و... اختصاص یابد .احداث صنایع آلاینده نظیر صنایع پتروشیمی و فولاد سازی در استانهای توریستی درست نیست