سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با مخترعین ایرانی؛

همراه با این فناوری دانش‌بنیان بدون چتر زیر باران قدم بزنید

یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید محصولی شده است که در روز‌های برفی و بارانی اجازه نمی‌دهد، رطوبتی به لباس شما نفوذ کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی‌ باشگاه خبرنگاران جوان؛  شر‌کت‌های دانش بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روزمره جوانان نخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دانش سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شوند.

 باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد به معرفی محصولات دانش بنیان بپردازد که توسط این شرکت‌ها تولید شده است

یکی از مشکلات اغلب مردم در روزهای برفی و بارانی خیس شدن کفش و لباس‌هایشان است که سبب بروز انواع سرماخوردگی‌ها در آنان می‌شود اما یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق شده است دستگاهی تولید کند که لایه نازکی را بر روی کفش لباس قرار می‌دهد و از خیس شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

مدیر این شرکت دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص این دستگاه دانش بنیان، گفت: شرکت ما موفق به تولید دستگاهی شده‌ که مبتنی بر فناوری نانو‌ است، این دستگاه لایه نازکی از نانو ذرات را تولید می‌کند و آن را بر روی سطح لباس و انواع کفش‌ها قرار می‌دهد.

وی در خصوص کاربرد این لایه نازک نانویی‌ بیان کرد: این لایه نازک خاصیت ضد آب و لک دارد و هنگامی روی سطح لباس یا کفش قرار بگیرد اجازه نمی‌دهد که رطوبت به داخل لباس شما وارد شود این فناوری در روزهای برفی و بارانی کمک بسیاری به افراد می‌کند زیرا به آنها این تضمین را می‌دهد که به هیچ وجه سرما نخواهند خورد همچنین ضخامت این لایه نانویی‌ به حدی کم است که در رنگ و ظاهر لباس هیچ تغییری ایجاد نمی‌کند.

فناورزی نانو در خدمت صنعت پزشکی 

 مدیر این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه این لایه نازک نانویی‌ در حوزه‌های مختلف هم کاربرد دارد، گفت: یکی دیگر از کاربردهای این لایه نازک نانویی‌ در حوزه پزشکی است و می توان آن را درون سرنگ‌ها به کار برد.

وی ادامه داد: برخی از آمپول‌های پزشکی گران هستند و حتی یک قطره از آن‌ها هم نباید هدر رود اما ساختار سرنگ‌های معمولی به گونه‌ای است که مقداری از مایه آمپول به دیواره آن می‌چسبد اما ساختار این سرنگ به گونه‌ای است که هیچ مایه‌ای به جداره‌ آن نمی‌چسبد و هدر نمی‌رود.

مدیر این شرکت دانش بنیان در رابطه با کاربردهای دیگر این محصول نانویی‌ گفت: می‌توانیم تمام وسایل الکترونیکی اعم از گوشی تلفن همراه، کامپیوتر، لب‌تاپ و سایر تجهیزات را به این لایه نازک نانویی‌ آغشته کنیم،‌ این کار سبب می‌شود که هیچ نگرانی مبنی بر خیس شدن آن‌ها وجود نداشته باشد همچنین عمر آن دستگاه ها هم افزایش خواهد یافت.

مدیر این شرکت دانش بنیان یادآور شد: این دستگاه را سال‌ها پیش در مقیاس پایین تولید کرده بودیم اما امروز موفق شدیم که نمونه‌ بزرگتری از آن را تولید کنیم و در حال حاضر یک تولیدی کفش در حال همکاری با ما است تا بتوانیم کفش‌ها و لباس‌های آبگریز‌ را تولید کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.