سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشت وزارت بهداشت:

باید به هر ایرانی خدمات بهداشتی با کیفیتی ارائه دهیم/ خدمات بهداشت محیط به دفاتر سلامت واگذار شود

رییسی گفت: باید خدمات بهداشت محیط به ۳۵ دفتر سلامت فعال کنونی واگذار شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار کرد: هیچ مدیری در نظام سلامت به اندازه مدیران حوزه بهداشت در محیطی ترین سطح نظام سلامت حضور ندارند زیرا به دلیل گستردگی واحدهای ارائه خدمات، باید حتی در روستاهای ۵۰۰ نفری نیز حضور داشته باشند و این یک ویژگی و فرصت است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: در حوزه بهداشت اقدامات بسیار درخشانی پس از انقلاب انجام شد و باید این مسیر را ادامه دهیم اما به استفاده مناسب از زمان و تکنولوژی توجه بیشتری کنیم.

وی تصریح کرد: جنس کار بهداشت، سخت و طاقت فرسا است و نیاز به جدیت و ممارست دارد اما باید به هر ایرانی، خدمات با کیفیتی را ارائه دهیم و این خدمات باید در دسترس و با کیفیت و هزینه تمام شده مناسب باشد.

رییسی نیروهای انسانی حوزه بهداشت را افرادی توانمند دانست و گفت: یکی از دلایل توانمندی این نیروها، پایدار بودن آنها است و می بینیم که معاونین سابق بهداشت، علاقه زیادی به همکاری با ما بدون هیچ چشم داشتی دارند.

وی ضمن تاکید بر لزوم ایجاد نظام سطح بندی خدمات به منظور کنترل هزینه های نظام سلامت، یادآور شد: خوشبختانه در حوزه بهداشت، هیچ خدمت تکراری ارائه نمی شود و هر خدمت، در محل خودش ارائه می شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، واگذاری خدمات بهداشت محیط به دفاتر سلامت را امری مثبت و مهم ارزیابی کرد و افزود: باید خدمات بیشتری به این ۳۵ دفتر سلامت فعال کنونی واگذار شود چراکه در طول یک سال گذشته بیش از ۲۳۵ نیروی حوزه بهداشت محیط، آزاد شده اند که می توانند به نظارت بپردازند.

 رییسی بر لزوم کاهش مرگ و میر مادران باردار و نوزادان تاکید کرد و گفت: کاهش این دو شاخص، اهمیت بسیار زیادی دارد و نیازمند همکاری بین معاونتهای بهداشت، درمان و آموزش است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.