سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از ۴ پروژه کشاورزی در شهرستان بهار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: چهار طرح عمرانی و تولیدی در دهه فجر سال‌جاری همزمان با دهه فجر در شهرستان بهار افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ هوشنگ کرمی،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار از بهره‌برداری چهار پروژه عمرانی و تولیدی بخش‌ کشاورزی شهرستان بهار در ایام دهه فجر امسال خبر داد و اظهار کرد: این تعداد پروژه با 14 میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه افتتاح شامل دو پروژه در بخش آب و خاک (آبیاری کم‌فشار و کانال آبرسانی) می‌‎شود، ادامه داد: یک پروژه در بخش امور دام (شترمرغ‌پرواری) و یک پروژه در بخش تولیدات گیاهی (تولید قارچ تکمه‌ای خانگی) افتتاح خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار بیان کرد: از چهار طرح آماده افتتاح شهرستان بهار به ترتیب بخش در صالح آباد با دو طرح، بخش مرکزی با یک طرح و لالجین یک طرح را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تصریح کرد: با افتتاح این پروژه‌ها برای 36 نفر فرصت شغلی جدید به صورت مستقیم در شهرستان فراهم خواهد شد.

کرمی در ادامه به کشت گیاهان کم آب‌بر اشاره کرد و با بیان اینکه در سال‌های اخیر یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی توسعه کشت محصولات کم آب‌بر با ارزآوری بالاست، افزود: هم اکنون یکی از گیاهان کم آب‌بر در حال کشت در شهرستان بهار زعفران است.

وی با بیان اینکه از هر هکتار بین سه تا چهار کیلوگرم زعفران کشت می‌شود، افزود: هم اکنون مزارع کاشت زعفران در مناطقی از بخش مرکزی و لالجین واقع بوده و در سال‌ جاری در مناطقی از روستاهای قره آغاج و همه‌کسی زعفران کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با بیان اینکه زعفران گیاهی دارویی و صنعتی است که کشت آن در اواخر فصل تابستان انجام می‌شود، افزود: برای کاشت یک هکتار زعفران حدود 4 تا 5 تن پیاز زعفران لازم است.

انتهای پیام/خ

4 پروژه کشاورزی در شهرستان بهار بهره‌برداری می‌شود

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.