سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وضعیت ترافیکی شهرکرد نیازمند تدبیر و برنامه‎ریزی

وضعیت ترافیکی شهرکرد نیازمند تدبیر و برنامه‎ریزی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ وضعیت ترافیکی از مهم‌ترین مشکلات شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری و نیازمند تدبیر جدی و همت و برنامه ریزی مسئولان، دست اندرکاران و دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری، استانداری و اداره کل راه و شهرسازی است.

شهرکرد نیازمند بازنگری طرح‌های جامع و تفصیلی، و انجام و اجرای طراحی‌های مهندسی و علمی برای رفع معضلات ترافیکی موجود است که در صورت بی توجهی، در آینده‌ای نه چندان دور، این شهر را با مشکلات جدی در مدیریت شهری مواجه خواهد کرد.

به نظر می‌رسد مطالعه پهنه‌ای برای تعریف کاربری‌های مورد نیاز در حوزه شهرسازی، خدمات درون شهری و برون شهری و معابر و کمربندی‌های شهری از ضروریات امروز این شهر برای پیشگیری از مشکلاتی است که گریبان‎گیر توسعه آن در سال‌های بعد خواهد شد.

البته هم اکنون نیز شهرکرد به عنوان مرکز استان دارای مشکلات زیادی بویژه در حوزه معابر و خیابان‌ها است که همواره سبب گلایه مندی ساکنان این شهر، مسافران و مردم چهارمحال و بختیاری می‌شود.

نمونه‌ای از مشکلات این شهر در این حوزه، عرض بسیار کم خیابان‌ها و از طرفی نبود برنامه و اقدام موثری از سوی مسئولان شهری برای رفع آن علیرغم افزایش جمعیت و تعداد قابل توجه خودرو‌هاست که همواره و بویژه در مواقع بحران و ایام خاص منشاء مشکلات ترافیکی می‌گردد و در صورت بروز هر گونه بحرانی از جمله حوادث طبیعی، قطعاً دشواری‌های زیادی را ایجاد خواهد کرد.

به عنوان مثال؛ خیابان فردوسی شمالی شهرکرد، به عنوان یکی از معابر مهم که از بافت اصلی شهر در چهار راه بازار و میدان فردوسی به میدان آیت الله دهکردی و بلوار آیت الله کاشانی و در ادامه به منطقه میرآباد متصل می‌شود و از کنار مراکز علمی و دانشگاهی مانند پیام نور، آموزشکده فنی و ... هم گذر می‌کند، به دلیل عرض کم با مشکلات زیادی روبروست و جالب اینکه در برنامه توسعه شهری نیز علی الظاهر توجه چندانی به این موضوع نشده است.

احداث ساختمان‌های جدید چند طبقه، انبوه و متراکم از چهارراه فردوسی تا میدان آیت الله دهکردی بدون عقب نشینی قابل توجهی، امید برای رفع مشکل کم عرضی این خیابان را به یأس تبدیل کرده است.

گفتنی است: همین خیابان در بارش چند سانتیمتری برف دو روز گذشته در شهرکرد، با چنان ترافیک و مشکلاتی مواجه شد که تردد خودرو‌ها در این خیابان و مسیر‌های منتهی به آن از جمله بلوار آیت الله کاشانی را مختل کرد و خودرو‌ها مدت زیادی را برای عبور از یک مسیر کوتاه معطل ماندند.

این موضوع که سبب اعتراض مردم و نگرانی آن‌ها برای آینده شهر شد، هشداری به مسئولان برای تدبیر و اقدامی در این زمینه است.

نبود پارکینگ در نزدیکی مراکز درمانی و خدماتی از دیگر مشکلات شهرکرد است که مشکلات ترافیکی و نارضایتی مردم را در پی دارد.

شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری، با دو هزار و ۶۰ متر ارتفاع از سطح دریا، مرتفع‌ترین مرکز استان در کشور به شمار می‌رود و به همین دلیل به «بام ایران» شهرت دارد. این شهر در مجموع جزو ۲۰ شهر مرتفع ایران است.

این شهر بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، دارای ۱۹۰ هزار و ۴۴۱ نفر جمعیت در قالب ۵۵ هزار و ۴۹۲ خانوار می‌باشد.

انتهای پیام/ش

بام ایران نیازمند بازنگری طرح‎های شهری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.