سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصیه‌های طلایی برای سالم ماندن در روزهای برفی سال+ تصاویر

در زمستان احتمال ابتلا به سرماخوردگی، سرما زدگی، افسردگی فصلی و حتی شکستگی وجود دارد به همین دلیل باید راه‌های حفظ سلامت و ایمنی را بیاموزیم.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  اگر درمنطقه‌ای زندگی می‌کنید که زمستان‌های سرد و پربرفی دارد یا به تازگی هوا درمنطقه محل زندگی شما سرد شده است یا حتی سفری به مناطق سردسیر داشته‌اید رعایت نکات ایمنی می‌تواند از ابتلای شما به بیماری‌های مختلف جلوگیری کند.

در مواقع غیر ضروری از خانه خارج نشوید

اگر با آب و هوای فوق العاده سرد، بارش برف و باران مواجه شده اید تنها برای خرید یا انجام کار‌های ضروری ازخانه خارج شوید، زیرا در این زمان احتمال ابتلا به بیماری، سرخوردگی، تصادف باسایر ماشین ها، افتادن اشیایی مثل شاخه درختان یا برف قندیل بسته و یا شکستگی اعضای بدن و مواردی از این قبیل وجود دارد.


درخانه لباس‌های گرم و مناسب برای خود و اعضای خانواده تدارک ببینید، در خارج از خانه حتماً لباس‌های گرم شامل کلاه پشمی، دستکش، عینک آفتابی، کاپشن یا کت، چکمه و کفش گرم و عایق در برابر آب، شلواربافتنی و شال گردن بپوشید.


اگر در نظر دارید در یک روز برفی وسرد از خانه خارج شوید مصرف صبحانه مقوی شامل شیرگرم، نان کامل، بلغور جوی دو سر، نیمرو، املت یا تخم مرغ پخته، غلات صبحانه، سیب زمینی کبابی یا پخته شده، مقداری پاستا، میوه و آبمیوه تازه، مواد لبنی و حتی یک کاسه سوپ گوجه فرنگی می‌تواند سبب تقویت سیستم ایمنی، جلوگیری از احساس گرسنگی زودرس، کاهش احساس سرما و جلوگیری از ابتلا به بیماری شود.

دمای خانه را اندازه‌گیری کنید

دمای هوای خانه را اندازه گیری کنید و در صورت سرد بودن از وسایل گرمایشی ایمن و استاندارد استفاده کنید، برحسب نوع خانه و سیستم گرمایش مرکزی می‌توانید از کارشناس برای استفاده از سیستم گرمایش متفاوت یا تقویت سیستم فعلی راهنمایی بگیرید.

اگر می‌خواهید بر روی یخ و برف با ماشین رانندگی انجام دهید، ابتدا وسایل ایمنی ماشین را بررسی و آن را از همه لحاظ از جمله وضعیت بنزین یا سوخت، سلامت موتور، پنچر نبودن لاستیک‌ها و همراه داشتن چرخ زاپاس، سالم بودن بخاری و برف پاک کن و مواردی از این دست بررسی کنید.
در زمان رانندگی از گوش دادن به موسیقی یا صحبت با تلفن همراه خودداری کنید، زیرا سبب بر هم خوردن تمرکزتان می‌شود.

در هنگام رانندگی در هوای سرد و برفی به دلیل احتمال عمل نکردن صحیح ترمز‌ها و لغزنده بودن جاده، گاهی اوقات ماشین سر می‌خورد به همین دلیل حفظ فاصله مناسب از خودروی جلویی و نیز بررسی فاصله خودروی عقبی اهمیت دارد.

درجاده‌های یخ بسته با سرعت بالا رانندگی نکنید تا مجبور به ترمزکردن شدید شوید. ازجمله دیگر موارد مهمی که در زمان رانندگی در برف و یخ باید رعایت کنید؛ استفاده نکردن از نور بالای خودرو است، زیرا سبب بازتابش از روی برف و اختلال در دید شما و سایر رانندگان می‌شود.


اگر مجبور به خروج اضطراری از خانه به دلیل بارش بیش ازحد برف، بارش بهمن در برخی مناطق، قطع شدن برق، گاز، تلفن و آب شهری هستید حتماً جعبه کمک‌های اولیه و نیز وسایل ضروری موردنیاز را آماده کنید.


این وسایل شامل داروها، وسایل مورد نیاز نوزادان و کودکان و بانوان، خوراکی، آب آشامیدنی، کبریت، فندک، اجاق گاز کوچک مسافرتی، خوراکی‌های کنسروی، چراغ قوه، تلفن همراه، باتری، شکلات بیسکوئیت، چند عدد لیوان پلاستیکی و بشقاب است.


درهنگام رانندگی با خودرو برای شناساندن آن به نیرو‌های امدادی در بخش‌هایی از بدنه از پوشش نوار چسب وینیل استفاده کنید که حالت درخشان دارد و اگر ماشین زیر برف قراربگیرد به آسانی شناسایی می‌شود.

پس از ورود به خانه، نوشیدن مایعات گرم، استحمام با آب گرم، انجام ورزش برای گرم کردن بدن به ویژه پا‌ها اهمیت دارد تا فرد دچار سرما زدگی نشود، عوض کردن لباس‌های خیس درمرحله اول باید انجام شود.

در صورت مشاهده علائمی، چون سرفه، عطسه، تب، سوزش نوک دست ها، بینی، انگشتان پا و دگرگون شدن رنگ آن‌ها به سرعت به پزشک و مراکز درمانی مراجعه کنید تا اقدام‌های درمانی لازم برایتان انجام شود.
منبع: wikihow
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
خیلی خوب بود وبسیار مفید