سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره‌مندی 10 هزار مددجوی اردبيلی از خدمات مشاوره‌ای

معاون حمايت و سلامت خانواده كمیته امداد استان اردبيل گفت: 10 هزار مددجوی تحت حمايت كميته امداد استان اردبيل از خدمات مشاوره و راهنمايی اين نهاد در سال‌جاری بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عليرضا حسين‌نژاد، معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه 10 هزار نفر از مددجويان تحت حمايت در كارگاه‌های مشاوره و راهنمايی اين نهاد شركت كرده‌اند، گفت: كارگاه‌های مشاوره و راهنمايی كميته امداد اردبيل در زمينه‌های بهداشت روانی، تحصيلی و شغلی برای خانوار تحت حمايت برگزار می‌شود.

وی با اعلام اينكه 8 هزار و 800 نفر از مددجويان به‌صورت گروهی در كارگاه‌های مشاوره كميته امداد حضور يافته‌اند، بيان كرد: بيش از هزار جلسه مشاوره گروهی برای مددجويان برگزار شده است تا آنها بتوانند روش‌های مقابله با مشكلات و مهارت‌های لازم زندگی را فرا بگيرند.

معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان اردبيل به برگزاری 2 هزار و 225 جلسه مشاوره فردی برای مددجويان تحت حمايت اشاره كرد و افزود: هزار و 200 مددجو نيز به‌صورت انفرادی از خدمات مشاوره و راهنمايی اين نهاد بهره‌مند شده‌اند.

حسين‌نژاد با بيان اينكه 80 درصد از مددجويان شركت كننده در كارگاه‌های مشاوره و راهنمايی زنان سرپرست خانوار هستند، گفت: زنان سرپرست خانوار همواره با گرفتاری‌ها و مسائل بسیاری مواجه هستند که كميته امداد با ارائه مشاوره و راهنمايی در زمينه‌های مختلف، تلاش دارد آنها را از بروز آسیب‌ها و مشکلات متعدد مصون دارد.

وی با اشاره به اينكه حدود 64 درصد از خانوار تحت حمايت كميته امداد استان اردبيل را زنان سرپرست خانوار تشكيل می‌دهند، بيان كرد: با ارائه خدمات مختلف، گام‌های موثری را برای رفع مشكلات اساسی زنان سرپرست خانوار به كار گرفته‌ايم تا آنها با تكيه بر توانايی‌های خود بتوانند به خودكفايی دست يابند.

معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان اردبيل با بيان اينكه حفظ عزت نفس و کرامت انسانی خانوار تحت حمايت از مهم‌ترین اهداف كميته امداد در خدمات رسانی به اقشار آسيب پذير جامعه است، افزود: ارائه مشاوره و راهنمايی به مددجويان ضمن افزايش خودباوری، كمک می‌كند تا آنها بهتر بتوانند از پس مشكلات خود برآيند و با اميد بيشتری به زندگی ادامه دهند.

حسين‌نژاد با اشاره به اينكه ارائه خدمات مشاوره و راهنمايی به مددجويان مسير توانمندسازی آنها را هموارتر می‌كند، گفت: مشاوران و امدادگران كميته امداد در جلسه‌های مشاوره و راهنمايی تلاش می كنند راهكارهای مناسب و مؤثری را برای رفع گرفتاری ها و كمک به توانمندسازی خانوار تحت حمايت ارائه كنند.

وی با بيان اينكه تحكيم بنيان خانوار، روش‌های غلبه بر اضطراب و استرس، شيوه‌های كنار آمدن با مشكلات زندگی، آگاه سازی در زمينه آسيب‌های اجتماعی و مشاوره‌های شغلی از جمله مباحث مهم در جلسه‌های مشاوره و راهنمايی است، افزود: توانمندسازی فكری و فرهنگی خانوار تحت حمايت از جمله راهكارهای كميته امداد برای خوداتكايی مددجويان است كه با برگزاری كارگاه‌های مشاوره و راهنمايی تلاش داريم به اين مهم دست يابيم.

انتهای پيام/ح

64 درصد از خانوار تحت حمايت كميته امداد اردبيل را زنان سرپرست خانوار تشكيل می‌دهند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.