سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراض سالاری به فرآیند تصویب طرح ترافیک جدید

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر با تصویب زودهنگام طرح ترافیک جدید به دلیل رعایت نکردن شان و جایگاه پارلمان شهری، مخالفت کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر در فرآیند بررسی لایحه شهرداری تهران در خصوص تعیین نرخ عوارض تردد وسایل نقلیه در محدوده مرکزی شهر تهران در سال 97 به دلیل رعایت نکردن شان و جایگاه پارلمان شهری، با تصویب زودهنگام این طرح مخالفت کرد.

وی افزود: اساس لایحه شهرداری و پیگیری های معاونت حمل و نقل و ترافیک مبنی بر فسادستیزی در نحوه صدور آرم ها و نیز کاهش میزان ترافیک و آلودگی هوا است و از این بابت ما موافق کلیات آن هستیم.

سالاری ادامه داد: از آنجاییکه هرگونه تغییر در نحوه ورود وسایل نقلیه به محدوده شهر تهران، هم ذینفعان شهر و هم آحاد مردم و سازمان ها و نهادها را تحت تاثیر قرار می دهد،ادامه داد: این طرح نیازمند بررسی جامع تر، آن هم مبتنی بر پیوست های مطالعاتی است واینکه در فرآیند بررسی و تصویب مکررا اعلام شود که شورای ترافیک اختیار لازم را دارد و شورای شهر اختیاری ندارد از این رو به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

 رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر با بیان اینکه ما به عنوان شورای شهر تهران خودمان مقصر عدم توجه جدی به جایگاه شوراهستیم، ادامه داد: اگر امروز به طرح نرخ گذاری عوارض رای ندهیم عملا تصمیم گیری شورای ترافیک ملغی می شود و عملیاتی نمی شود.

سالاری گفت: به هیات رئیسه و ریاست محترم شورا از این بابت که به شان و جایگاه واقعی نمایندگان مردم به عنوان پارلمان محلی در فرآیند بررسی این طرح مهم توجه جدی نمی شود اعتراض جدی دارم.

وی با بیان اینکه اکنون برای عوارض محدوده زوج و فرد تصمیم گیری می شود، گفت: از آنجاییکه قرار نیست 3 ماه ابتدای سال 97 طرح زوج و فرد داشته باشیم لازم نیست از اکنون عوارض این محدوده مشخص شود چراکه پس از اجرای طرح در رینگ اول ممکن است شورای ترافیک تصمیم دیگری بگیرد.

 سالاری با بیان اینکه برای ورود موتور سیکلت ها با توجه به آلایندگی قابل توجه آنها در این طرح فکری نشده است که از نقاط ضعف طرح ترافیک جدید است، ادامه داد:در طرح جدید 226 روز طرح ترافیک اعمال می شود و پنجشنبه ها ورود به محدوده طرح آزاد است که این تصمیم نیز موجب افزایش آلودگی هوا می شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی گفت:ریاست شورا جلسه ای با حضور اعضاء، شورای ترافیک و کارشناسان تشکل های حرفه ای برگزار کند و تمامی ابعاد طرح به وقت مورد بحث و بررسی قرار گیرد چراکه یکی از اولویت های جدی مدیریت شهری جدید استفاده از نظرات کارشناسی در فرایند تصمیم گیری ها است.

انتهای پیام/

 طرح ترافیک جدید قابلیت اجرایی در تهران را دارد؟

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.