سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دعوت از تهرانی‌ها برای اهدای خون + اسامی مراکز اهدای خون

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور از تهرانی‌ها برای حضور در مراکز اهدای خون دعوت به عمل آورد.

حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: با توجه به بارش برف در مناطق غربی و مرکزی کشور مراجعه مردم به مراکز انتقال خون کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: اکنون در تهران بیشترین نیاز به خون را داریم، پس از تهران نیاز به اهدای خون هموطنان در استان های غربی چون البرز، قزوین، زنجان و آذربایجان شرقی و غربی وجود دارد.

از افرادی که در نزدیکی مراکز انتقال خون سکونت دارند، تقاضا داریم با مراجعه به این مراکز برای اهدای خون حضور پیدا کنند، چرا که این سازمان باید روزانه جوابگوی 170 مرکز درمانی و بیمارستان باشد.

درخواست روزانه سه هزار واحد خون و فرآورده های خونی از سازمان انتقال خون

حاجی بیگی ادامه داد: روزانه سه هزار واحد خون و فرآورده های خونی از سازمان انتقال خون استان تهران درخواست می‌شود و به همین علت شهروندان با مراجعه به سازمان نسبت به اهدای خون خود اقدام کنند.

وی افزود: روزانه شمار بسیاری از جراحی های بزرگ همچون قلب باز، ارتوپدی، پیوند کبد و کلیه و جراحی روی مصدومان ترومایی در کلان شهر تهران انجام می شوند و این جراحی ها مصرف خون و فرآورده های خونی بالایی دارند و با کاهش مراجعه اهداکنندگان خون به پایگاه ها و مراکز اهدای خون ذخایر خونی و فرآورده های آن کاهش پیدا می کند.

وی یاد آور شد: بعضی از فرآورده های خونی مانند پلاکت که برای درمان بیماری های سرطان کاربرد دارد، مدت نگهداری شان تنها سه روز بوده و به همین دلیل باید روزانه اهدا کنندگان خون این اقدام را انجام دهند.

حاجی بیگی تصریح کرد: مردم همیشه یار و یاور سازمان انتقال خون هستند، با مراجعه اهداکنندگان به مراکز انتقال خون ذخایر خونی کاهش نخواهد داشت و این سازمان برای ارسال خون در هنگام حادثه آماده خواهد بود.

لیست مراکز فعال انتقال خون در تهران:

مركزجامع وصال ساعت پذیرش 8الی20
مرکز جامع ستاری ساعت پذیرش 8 الی 20
آزادی 8 الی 15
پیروزی 8الی17
افسریه 8 الی 15
شهرری 8الی17
متروامام 8الی 15
چیذر 8 الی 15
ورامین 8 الی 14:30
شهریار 8 الی15
شهید رجایی 8 الی 14
شهرقدس 8 الی 15
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۳۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
مسئولان تولید علم و محققان را حمایت کنند