سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاب آوری قلب سلامت است

مدیر وموسس خانه تاب آوری در استان کرمانشاه گفت: این طرح آزمایشی درسال۹۴ در 13 استان کشور اجرا شد و عزم جزم برای توسعه وترویج ( تاب آوری اجتماعی ) وجود دارد.

محمدرضا مقدسی تسهیلگر پایه تاب آوری اجتماعی در استان کرمانشاه  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از کرمانشاه ؛ با اشاره به اجرای آزمایشی این طرح درسال۹۴ در 13 استان کشور و عزم جزم برای توسعه وترویج ( تاب آوری اجتماعی ) خبر داد و  گفت : استان کرمانشاه نیز مانند سایر استان های مجری دوره های آموزشی این طرح را با آموزش و تربیت تسهیلگران بر اساس محتوی و درس گفتار مصوب به اتمام رسانده و در گام بعدی با هدف تاب آوری برای تشکل های مردم نهاد و جوامع محلی مصمم تراز قبل وارد عمل خواهد شد.


وی با تاکید بر این نکته که در هر صورت نقطه مقابل آسیب پذیری؛ تاب آوری است ، تاب آوری را قلب سلامت بر شمرد و آشنایی با روشهای تحلیل و بررسی سامانه های آسیب پذیر و تاب آور را یکی از عمده ترین دستاوردهای طرح تاب آوری اجتماعی برشمرد وی همچنین اظهار امیدواری کرد در گام های بعدی جوامع محلی و تشکلهای مردم نهاد در جوامع محلی از طریق تدوین وطراحی نقشه راه و برنامه اقدام مبتنی بر توانمندی ها و نیازمندی های منشا خیر و برکت باشند.

وی یکی از عرصه های مغفول در حوزه تاب آوری را عرصه چاپ و نشر دانست و به کمبود کتاب های وزین ومرجع در این خصوص اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد اهل قلم ، دغدغه مندان ، نویسندگان و ناشران جدی تر از قبل در این عرصه فعالیت کنند.
وی در خصوص چشم انداز وسیمای شهر کرمانشاه گفت :کرمانشاه از خوبی های نیمه کاره پر شده است ظرفیت های بی شمار در  رشته های  تئاتر،موسیقی، کشاورزی ، گردشگری ،تجارت  وجود دارد که نیازمند برنامه ریزی برای توسعه این ظرفیت هاست ظرفیتهای بی مانندی در  کرمانشاه هستند که می توانند سبب توسعه و استعلای کرمانشاه باشند.

محمدرضا مقدسی هم اکنون بازنشسته آموزش وپرورش ، تسهیلگر پایه طرح تاب آوری اجتماعی دراستان کرمانشاه است ، از ایشان چندین جلد کتاب در زمینه تاب آوری منتشر شده است و از قرار این روند کماکان ادامه خواهد داشت .

وی در خاتمه با ذکر این نکته که کرمانشاه از حیث تعداد و تنوع برگزاری کارگاه های تخصصی تاب آوری از جایگاه ویژه ای درکشور برخوردار است مجدانه برضرورت تاسیس مدرسه ملی تاب آوری تاکید کرد.

انتهای پیام/ز

 

بررسی سامانه های آسیب پذیر و تاب آور از عمده ترین دستاوردهای طرح تاب آوری است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.