سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاظمی در موافقت با کلیات بودجه 97:

توجه به بافت‌های فرسوده از نکات مثبت بودجه 97 است

نماینده مردم اردل و فارسان گفت: شفاف‌سازی و انطباق مالی دغدغه همیشگی بوده که اکنون در این بودجه به آن توجه شده است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  علی کاظمی باباحیدری نماینده مردم اردل و فارسان در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال 97 در صحن علنی امروز (یکشنبه 8 بهمن) ضمن تشکر از دولت برای ارائه بودجه در زمان مقرر به مجلس گفت: کمیسیون تلفیق هم که طی این مدت نظرات نمایندگان را بررسی و ایرادات لایحه را اصلاح کرد، جای تقدیر دارد. اما ایستگاه دیگری به نام صحن علنی برای رفع ایرادات و چکش‌کاری نهایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه بودجه عملیاتی یکی از نکات مثبت این لایحه است، تصریح کرد: بودجه عملیاتی خواست همه کارشناسان و صاحب‌نظران بوده و امیدواریم سال‌های بعد هم اینگونه باشد.

کاظمی با اشاره به شفاف‌سازی و انطباق مالی در لایحه بودجه هم اظهار کرد: شفاف‌سازی دغدغه همیشگی ما بوده که کمیسیون تلفیق با حذف دریافت اضافه درآمد از فروش نفت کار خوبی را انجام داده است، همچنین در تبصره 10 برخی ردیف‌ها حذف، اصلاح یا زیر برخی نهادهای اجرایی قرار گرفته‌اند تا به مجلس پاسخگو باشند.

نماینده مردم اردل و فارسان گفت: توجه ویژه به بافت‌های فرسوده یکی از اولویت‌های کلیات لایحه بودجه سال 97 است، بیان کرد: در حوادث غیرمترقبه مانند زلزله و سیل، اماکن و منازل فرسوده بسیار آزاردهنده می‌شود، اگر چرخه مسکن در کشور به حرکت درآید می‌تواند بخش‌های مختلفی مانند کارخانه‌های سیمان، میلگرد و ... را به حرکت درآورده و اشتغالزایی کنند.

وی ادامه داد: محیط زیست یکی از چالش‌های جهانی و منطقه‌ای امروز است که در لایحه بودجه به آن توجه ویژه‌ای شده است.

کاظمی تصریح کرد: با توجه به پسماندها در بودجه می‌توان در جهت رفع مشکل زیست محیطی و همچنین اشتغال قدم برداشت، ناوگان حمل و نقل عمومی هم در این لایحه مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده مردم اردل و فارسان با بیان اینکه ریزگردها که برخی استانها را درگیر کرده هم از نکات قابل اهمیت است، گفت: یکی از راه‌های امن در حمل و نقل، جاده ریلی است که در بودجه دیده شده است.

وی گفت: در لایحه بودجه سال 97 اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان، صادرات غیرنفتی، آبیاری تحت فشار، تغییر نوع کشت، آبرسانی به روستاها، بهداشت و سلامت و ... هم مورد توجه بوده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.