سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ریاست دانشگاه فرهنگیان تهدید به استعفا کرد

خنیفر در مورد تعیین تکلیف وضع سرپرستی خود در دانشگاه فرهنگیان گفت: اگر تا 6 ماه آینده وضعیتم در این دانشگاه مشخص نشود کار را ترک می کنم و پشت سرم را هم نگاه نمی کنم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین خنیفر سرپرست دانشگاه فرهنگیان در برنامه استودیو الفبا درباره روند فعالیت‌های دانشگاه فرهنگیان با ذکر روایتی از پیامبر اکرم (ص) در مدح تعلیم و تربیت عنوان کرد: آموزش در بسیاری از نیازهای اولی تر است و اگر آموزش صحیح داشته باشیم در کشور می توان به فرمانروایی علمی و فناوری رسید.

وجود 98 پردیس در دانشگاه فرهنگیان

وی ادامه داد: هر کشوری نگاه سرمایه ای و فاخر به آموزش و پرورش داشته باشد می تواند بسیاری از نشدنی ها را شدنی کند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه این دانشگاه تربیت کننده مردان آیندگان است، تصریح کرد: این دانشگاه ۹۸پردیس دارد و باید نگاهی فاخر به روند فعالیت‌های آن داشته باشیم و یکی از خیزهای بلند این دانشگاه پذیرش ۲۵هزار دانشجو معلم در مهر ۹۷ داریم.

وی افزود: این اعلام آمادگی باتوجه به نیازهای آموزش و پرورش و اعلام آن جذب می شود و البته باید ردیف های استخدامی برای این تعداد دانشجو معلم دریافت شود.

خنیفر با اشاره به اینکه ردیف های استخدامی باید توسط سازمان اداری استخدامی تخصیص یابد، گفت: امیدواریم تخصیص ردیف ها پیش از اتمام سال باشد تا زمان لازم برای برنامه ریزی داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: یک میلیون متر مربع فضای آموزشی داریم که ۳۰۰هزار متر مربع نیازمند بهسازی و بازسازی است و نیازمند شش ماه فرصت هستیم تا خانه تکانی در پردیس ها داشته باشیم؛ از عید این این کار انجام می شود تا در سال ۹۷خیز بلندی برداریم.

خنیفر افزود: در سال ۹۹ و ۱۴۰۴، دو دور نمای جدید برنامه ریزی کردیم، چراکه در این سال ها یا سونامی کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار تا هشت سال آینده بیش از ۱۷ هزار به دانش‌آموز خواهیم داشت، گفت: دورنمای این کار نیازمند تامین نیروی انسانی است.

خنیفر درخصوص جذب از طریق ماده ۲۸ و کارآمد بودن این روش تصریح کرد: این روش صرفا میانبر خوبی است، اما نباید جایگزین روش های اصلی شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: بهترین معلم در شبانه روزی ها و سراها باید تربیت شوند، زیرا از روش‌های ارزشیابی و سنجش روانشناسی تربیتی آگاه می شوند.

خنیفر با اشاره به اینکه ایراداتی به طرح وارد است، گفت: غایب اصلی این دوره دروس پداگوژیک است که در این دوره این دروس به طور فشرده طی می‌شود، هرچند این اتفاق نمی افتد و سال ها طول می کشد تا مانند خروجی دانشگاه فرهنگیان باشند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در مورد تعیین تکلیف وضع سرپرستی خود در دانشگاه فرهنگیان گفت: اگر تا 6 ماه آینده وضعیتم در این دانشگاه مشخص نشود کار را ترک می کنم و پشت سرم را هم نگاه نمی کنم.

وی درخصوص تربیت معلم در سایر کشور‌ها و تفاوت آن با ایران گفت: اکثر کشور‌های پیشرو برای تربیت معلم برنامه‌ای جدا دارند و ما هم باید از ظرفیت دانشگاه‌های مادر کشور همچون دانشگاه تهران، شهید بهشتی، تربیت مدرس و شهید چمران که در علوم تربیتی نقش موثری دارند، بهره بگیریم.

خنیفر درباره محیط این دانشگاه تصریح کرد: فضای اين دانشگاه باید محیط با نشاط‌تری از نظر فرهنگی داشته باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
بنده رو با اینکه دانشجوی دکتری علوم تربیتی بودم و در آزمون نمر خوبی آورده بودم در مصاحبه رد کردند و یک نفر با مدرک لیسانس جایگزین من شد.
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
این همه تحصیلکرده با مدارج عالی فوق لیسانس به بالا با معدل خوب چرا استخدام نمیکنید ؟؟؟