سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۱۵۷درصدی اشتغال در بردسیر‍

فرماندار بردسیر گفت:با رشد۱۵۷درصدی اشتغال پایداربردسیر وکسب رتبه نخست استان و رتبه برترکشور شعار اقتصاد مقاومتی تولید واشتغال درشهرستان تحقق یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،کار گروه اشتغال وسرمایه گذاری با حضور چهار مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی،کمیته امداد،فنی حرفه ای و جذب وحمایت از سرمایه‌گذاری استان تشکیل شد.


حجت الاسلام تارم امام جمعه بردسیرضمن تشکر از فرماندار ،به واسطه کسب رتبه های برتر اقتصادی شهرستان در استان با اشاره به حدیثی از امام باقر پیرامون معیشت و اقتصاد و اینکه علم معاش علم اقتصاد سرمایه گذاری و کسب کار و اشتغال است گفت: هدف انسان رسیدن به کمال و سعادت دنیا وآخرت است ،و براساس دستورات دینی و با برنامه ریزی مدون و بکارگیری سرمایه های ارزنده انسانی و مادی میتوان به تولید و اشتغال دست یافت و با مدیریت قوی تمامی مشکلات را حل کرد.


نجف پورفرماندار بردسیر در این جلسه از تعامل خوب مدیران کل دستگاه هایی اجرایی استان با شهرستان بردسیرتشکر کرد وبا اشاره به ثبت 1393شغل پایدار طی ده ماهه امسال در سامانه رصد ازکسب رتبه اول اشتغال استان به لحاظ جمعیت و کسب رتبه سوم به لحاظ تعداد در سامانه رصد خبرداد.


وی بیان داشت: کسب این رتبه ها حاصل تعامل و همکاری مدیران اجرایی استان و بانک ها در شهرستان است.


رئیس کارگروه اشتغال شهرستان بردسیر اظهارداشت :اشتغال ایجاد شده منجر به کاهش آسیب های اجتماعی از جمله کاهش 55درصدی نرخ طلاق در نه ماهه امسال نسبت به سال95 است و درهمین راستا نزخ ازدواج 7درصد رشد داشته است.


نجف پور تصریح کرد: دستگاه های اجرایی شهرستان درسال ۹۶متعهد به ایجاد ۸۴۳ شغل پایدار بوده اند که در ده ماهه سال ۱۳۹۳ شغل ایجاد و ثبت سامانه رصد شده است که ازرشد ۱۵۷ درصدی برخوردار بوده است.


جهانگیری ؛مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمان نیز با تشریح طرح کارورزی و اشاره به بسته اشتغال فراگیر دولت ، از فرماندار و مدیران اجرایی شهرستان به واسطه کسب رتبه برتر در ردیف شهرستانهای کشوردر زمینه اشتغال تشکرکرد .


وی افزود: از 960هزار اشتغال پیش بینی شده دولت در سال 96 ، 150هزار اشتغال مربوط به طرح کارورزی است.


صادقی مدیر کل کمیته امداد استان کرمان بیان داشت: اشتغال ایجاد شده پیش از هدف گذاری در سال حاصل پیگیری های فرماندار بردسیر و هماهنگی دستگاه هایی اجرایی شهرستان و مصداق کار جهادی تحقق یافته است.


وی ضمن اشاره به ایجاد اشتغال و درآمد پایدار مشاغل خانگی برای 60درصد از گروههای هدف کمیته امداد که بیشتر آنان زنان سرپرست خانوار می باشنداز ایجاد نیرو گاه های خورشیدی برای یک چهارم مدد جویان این نهاد جهت درآمدزایی و اشتغال پایدار خبرداد وافزود: استان کرمان به عنوان پایلوت این طرح در کشور انتخاب شده است.


صادقی ادامه داد :به ازای بکارگیری هر نفر از مددجویان کمیته امداد20میلیون تومان تا سقف صد میلیون تومان وام قرض الحسنه داده به متقاضیان طرح های مختلف پرداخت می شود.


میرزایی مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان دراین جلسه از پیشتاز بودن استان کرمان درزمینه اشتغال فراگیر خبردادو افزود: شهرستان بردسیر در فضای اقتصادی و اشتغال استان عملکرد بی نظیری داشته است.


وی تاکیدکرد: سرمایه گذاری در شهرستان با ید باتوجه به ظرفیت ها و پتانسیل ها و قابلیت های آن صورت گیرد.


میرزایی ضمن اشاره به طرح مثلث توسعه اقتصادی گفت :از مجموع ۷میلیارد تومان وام قرض الحسنه تخصیص یافته به شهرستان سه میلیارد آن معادل ۴۰ درصد جذب و پرداخت شده است.


میرزایی بر تشکیل ستاد سرمایه گذاری هر شهرستان به صورت فیزیکی و حذف بروکراسی اداری و تردد بین دستگاهی تاکید و افزود: مجوز راه اندازی پانصد هکتار نیروگاه خورشیدی در شهرستان بردسیر دراستان صادر شده است.


اسماعیلی مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان کرمان بیان داشت: تحول عظیم اقتصادی در شهرستان بردسیر به واسط تلاش فرماندار و دستگاههای اجرایی است.


وی ضمن اشاره به تسهیلات روستایی که می بایست در راستای سه الگوی طرح تکاپو ،جمعیت روستایی و دستورالعمل های طرح روستا باشند گفت:اولویت بندی طرحهای درامدزایی شهرستان براساس بیشترین اشتغال زایی انجام خواهدشد.


گفتنی است:در این جلسه ۲۶۵پروژه روستایی با اعتبار ۴۸میلیاردتومان،۹پروژه صنعتی با اعتبار۹میلیاردتومان،۶پروژه اداره تعاون با اعتباریک میلیارد سیصدمیلیون تومان و دو پروژه گردشگری بااعتبار ۶۰۰میلیون تومان به تصویب کارگروه اشتغال شهرستان رسید.
انتهای پیام/ی

تصویب 265 طرح روستایی در کارگروه اشتغال بردسیر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.