سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخست وزیر پاکستان: آمریکا هیچ کمک اقتصادی به ما نمی‌کند

شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر پاکستان گفت آمریکا هیچ کمک اقتصادی به پاکستان نکرده و فقط هزینه حمایت از نظامیان آمریکایی در افغانستان را پرداخت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد آمریکا هیچ کمک اقتصادی به پاکستان نمی‌کند.

شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان گفت: «آمریکا هیچ کمک اقتصادی به پاکستان نمی‌کند و فقط هزینه حمایت از نظامیان آمریکایی در افغانستان را پرداخت می‌کند.»

خاقان عباسی افزود هیچ کمک اقتصادی از سوی آمریکا به پاکستان وجود ندارد. فقط یک صندوقی برای حمایت از ائتلاف با واشنگتن وجود دارد که هزینه حمایت پاکستان از نظامیان آمریکایی در افغانستان به اسلام آباد پرداخت می‌شود.

وی به توئیتی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اوایل ماه کنونی منتشر و در آن پاکستان را به «پناهگاهی برای تروریست‌ها» متهم کرد به شدت واکنش نشان داد.

نخست وزیر پاکستان افزود واقعیت‌های میدانی، اظهارات ترامپ را تایید نمی‌کند.

توئیت اخیر ترامپ علیه پاکستان باعث تشدید تنش بین واشنگتن و اسلام آباد شد و پاکستان اتهامات ترامپ را به شدت تکذیب کرد.

خاقان عباسی خاطرنشان کرد پاکستان به تعهداتش در خصوص مبارزه با تروریسم پایبند است و حمایت لازم را از آمریکا در این زمینه انجام دادیم و به این حمایت‌ها ادامه خواهیم داد.

وی گفت: «پاکستان تا همین لحظه در بزرگ‌ترین نبرد با تروریسم جهانی در افغانستان حضور دارد. ۲۰۰ هزار نظامی ما در مرز‌های غربی کشور در حال مبارزه با تروریسم هستند و تاکنون شش هزار و ۵۰۰ نیروی خود را در این راه از دست داده ایم.

این مقام پاکستانی افزود: «ما دشمنی را که جامعه جهانی در شکست دادن آن در افغانستان ناکام ماند با منابع خود شکست می‌دهیم.»

نخست وزیر پاکستان درباره روابط این کشور با آمریکا اظهار داشت: «روابط آمریکا و پاکستان بسیار قوی و محکم بود، ولی در طول ۱۵ سال گذشته در حال افول و کاهش است.»

خاقان عباسی در پاسخ به این سوال که آیا روابط آمریکا و پاکستان به علت عملیات کشتن اسامه بن لادن سرکرده القاعده در پاکستان به تیرگی گرایید تاکید کرد: «استقلال و تمامیت ارضی ما به علت آن آسیب دید.»

وی تصریح کرد هیچ کس تردید ندارد که اسامه بن لادن یک مجرم تحت پیگرد بود، ولی بهتر بود طرف آمریکایی ما را از این موضوع مطلع می‌کرد. آمریکا بن لادن را بر اساس اطلاعات امنیتی ترور کرد و اگر آمریکا آن اطلاعات را در اختیار ما قرار می‌داد فورا اقدامات لازم را انجام می‌دادیم.

انتهای پیام/

انتقاد نخست‌وزیر پاکستان از آمریکا

برچسب ها: آمریکا ، تروریسم ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.