سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خشم آمریکا از انتقال گاز روسیه به آلمان

آمریکا و لهستان موضع سرسختانه‌ای در برابر خط لوله گازی که قرار است گاز روسیه را به آلمان انتقال دهد، اتخاذ کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ آمریکا و لهستان روز شنبه با اتخاذ موضعی سرسختانه در برابر خط لوله گازی که قرار است گاز روسیه را به آلمان انتقال دهد، مدعی شدند این خط لوله بخشی از برنامه‌های کرملین برای سیاسی کردن انرژی و تضعیف تلاش‌ها برای کاهش وابستگی اروپا به منابع انرژی روسیه است. 

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا و یاسک زاپوتوویچ (Jacek Czaputowicz) وزیر امور خارجه لهستان در دیداری دوجانبه در ورشو خط لوله گازی جدید روسیه را که برای رسیدن به آلمان، لهستان را دور می‌زند و به گفته آنها، اروپای مرکزی را در برابر فشار‌های انرژی مسکو قرار می‌دهد، محکوم کردند.

تیلرسون گفت: این خط لوله «یک زیرساخت سالم» برای امنیت انرژی اروپا نیست.

او در یک نشست خبری با همتای لهستانی خود گفت: «آمریکا نیز مانند لهستان با خط لوله نورد استریم ۲ مخالف است. از نظر ما این خط لوله امنیت کلی انرژی و ثبات اروپا را تضعیف می‌کند و ابزار دیگری برای سیاسی کردن انرژی در اختیار روسیه قرار می‌دهد.»

این خط لوله قرار است دومین مسیری باشد که گاز روسیه را از طریق دریای بالتیک و نه لهستان و اوکراین به آلمان و اروپای غربی برساند.

آمریکا سال‌هاست که تلاش می‌کند متحدان اروپایی خود را از وابستگی به انرژی روسیه برهاند و مسکو را به استفاده از انرژی به عنوان اهرمی در تنش‌ها با اوکراین و دیگر کشور‌ها متهم می‌کند.

زاپوتوویچ گفت: «لهستان از نیات روسیه در زمینه انرژی نگران است و ما معتقدیم باید منابع انرژی اروپا متنوع شوند.»

لهستان سال گذشته واردات گاز مایع طبیعی را از آمریکا شروع کرد. تیلرسون در سفر خود افزایش صادرات گاز آمریکا را به اروپا تشویق کرد.

 انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۵۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
به اونا چه ربطی داره ؟