سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابتکار:

تمرکز بر آموزش خانواده برای پیشگیری از انواع بیماری‌ها

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تمرکز بر آموزش خانواده می‌تواند نقش بسزایی در تغییر سبک زندگی و پیشگیری از انواع بیماری‌ها ایفا کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در همایش پویش ملی مبارزه با سرطان که در شیراز برگزار شد، اظهار کرد: تمرکز بر آموزش خانواده و توجه به سلامت جسمی، روحی و روانی اعضای خانواده می‌تواند نقش بسزایی در تغییر سبک زندگی و پیشگیری از انواع بیماری‌ها ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه از مهمترین عوامل ایجاد سرطان، تغذیه ناسالم، کم تحرکی، آلودگی هوا و آلودگی آب و خاک است، تصریح کرد: کنترل این عوامل نیازمند برنامه ریزی ریزی دقیق مسئولان برای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و مشارکت مردم در این امر خطیر است.

همایش پویش ملی مبارزه با سرطان، هفتم بهمن ماه، همزمان با هفته سرطان با شعار «سرطان قابل پیشگیری و درمان است» با حضور متخصصان، پزشکان خانواده و مراقبین سلامت در مجتمع فرهنگی-رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد.

دبیر علمی همایش بیان کرد: هدف از برگزاری این گردهمایی علمی ارائه راهکار‌هایی برای پیشگیری از بروز سرطان، به عنوان یکی از معضلات اصلی نظام سلامت، است.

حمیرا وفایی ادامه داد: نیمی از انواع سرطان با خود مراقبتی قابل پیشگیری است و در صورت تشیخص زودهنگام می‌توان برخی از سرطان‌ها را درمان کرد.

وی اضافه کرد: مهمترین راه‌های پیشگیری از بروز سرطان، مصرف سبزی و میوه جات تازه، کاهش مصرف نمک و قند، قطع استعمال دخانیات، مصرف نکردن مشروبات الکلی و انجام ورزش و فعالیت‌های فیزیکی است.

دبیر علمی همایش گفت: بر اساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سرطان سینه، معده، روده بزرگ و مثانه شایعترین سرطان‌ها در کشور است.

انتهای پیام/ن

صحبت های معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در همایش پویش ملی مبارزه با سرطان

برچسب ها: سرطان ، هیئت دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.