سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به مناطق زلزله زده شهرستان دالاهو؛

اعزام ۷۵ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین از آذربایجان غربی

مدیر کل بیناد مسکن آذربایجان غربی از اعزام ۷۵ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین استان به مناطق زلزله زده شهرستان دالاهو خبر داد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: برای انجام عملیات آواربرداری، پی کنی و بتن ریزی فنداسیون از استان ۷۵ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین به مناطق زلزله زده شهرستان دالاهو اعزام شده است که از این تعداد ۲۵ دستگاه ماشین متعلق به بنیاد مسکن استان می‌باشد.

محمود بدلی افزود: با حضور افراد متخصص و ماشین آلات پس از وقوع زلزله در مناطق زلزله زده شهرستان دالاهو تا کنون بیش از ۷۰۰ واحد آواربرداری، ۱۶۰ واحد پی کنی، ۴۸ واحد آرماتور بندی، بتن ریزی فنداسیون که در مرحله دیوار چینی و اسکلتی می‌باشند، انجام شده است همچنین ۶ هزار و ۸۷۰ واحد نیز تعیین خسارت گردیدند.

وی اضافه کرد: برای کمک به درآمد و ادامه روند زندگی زلزله زدگان کرمانشاه مبلغ ۲۰ میلیون ریال وام بلاعوض و ۱۰۰ میلیون ریال وام معیشتی پرداخت می‌شود که ستاد بحران در این راستا ۱۴۳ روستا را برای ارائه کمک‌ها تحت پوشش دارد و دورترین آن روستا‌ها ۱۴۰ کیلومتر با ستاد فاصله دارد که از کمک‌ها بهره مند می‌شود.

بدلی به تسهیلات در نظر گرفته شده برای بازسازی واحد‌های مسکونی زلزله زدگان نیز اشاره کرد و افزود: تسهیلات بانکی برای مناطق شهری ۴۰۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه با ۴ درصد با ۶۰ میلیون ریال کمک یلاعوض و در مناطق روستایی ۳۰۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه با ۴ درصد و ۵۰ میلیون ریال نیز بصورت کمک بلا عوض پرداخت می‌شود.

وی با اظهار اینکه برای ساخت و تعمیر واحد‌های خسارت دیده بنیاد مسکن آذربایجان غربی با تعدادی از پیمانکارن استان قراداد متعقد کرده است گفت: برای سرعت بخشیدن به روند اجرای کار‌ها اهالی مناطق زلزله زده نیز در انجام بازسازی و تعمیرات با بنیاد مسکن مشارکت دارند که بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده ساخت سقف و اسکلت واحد‌ها تا آخر نیمه اول سال ۹۷ به پایان می‌رسد و تا آخر سال آینده نیز بازسازی و احداث خانه‌های تخریبی اتمام شده و به بهره برداری می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی با بیان اینکه ارائه خدمات فنی و نظارتی بصورت رایگان بوده و هزینه های تهیه نقشه و دریافت پروانه ساخت در مناطق شهری و روستایی توسط بنیاد مسکن تامین می شود، اظهار کرد: ۱۶۰ کیسه سیمان نیز اهدایی از سوی مقام معظم رهبری به زلزله زدگان می باشد.

بدلی همچنین پایین بودن کیفیت مصالح را از دلایل اصلی تخریب خانه ها برشمرد و گفت: برای رفع این مشکل قرار شد از منابعی که مصالح آنها دارای علامت استاندارد و با کیفیت می باشند در ساخت و بازسازی واحد ها استفاده شود.

وی همچنین  اظهار کرد: در زلزله 21 آبان سال جاری  واحدهای مسکونی یک هزار و  ۲۳۴ خانوار خسارت دیده که نیاز به ساخت مجدد داشتند به بانکهای عامل جهت دریافت تسهیلات بانکی قرض الحسنه معرفی و از این تعداد ۸۳۳ خانوار عقد قرارداد نمودند، همچنین ۵۹۱ خانوار خسارت دیده که واحدهای آنها نیاز به تعمیرات داشتند نیز با بانکهای عامل عقد قرارداد کرده اند.

انتهای پیام /ح

ساخت و تعمیر تعدادی از واحدهای خسارت دیده کرمانشاه توسط بنیاد مسکن آذربایجان غربی

برچسب ها: زلزله ، حوادث طبیعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.