سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واگذاری زمین های ملی به روستاییان فاقد زمین در مازندران

بمنظور افزایش اشتغال و درآمد روستاییان ۱۰ ماه امسال ۱۲۰ هکتار زمین‌های ملی برای اجرای طرح‌ های کشاورزی در مازندران واگذار شد.

بهرام درخشان مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با اشاره به سالروز تاسیس سازمان امور اراضی در ۷ بهمن سال ۱۳۷۵، گفت: واگذاری زمین بمنظور ایجاد فرصت‌های شغلی برای روستاییان فاقد زمین و دارای زمین کم، رونق طرح‌ های زراعی و باغبانی، ایجاد فرصت‌های مناسب برای فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف کشاورزی صورت می‌گیرد.

وی افزود: حفاظت و یکپارچگی از زمین‌های ملی،   تثبت مالکیت دولت و  واگذاری زمین‌های ملی به تحصیل کرده‌های بخش کشاورزی و روستاییان کم زمین و بی زمین تاکنون انجام شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد، گفت: این سازمان از افراد فاقد زمین، اما دارای ایده و طرح‌ های اشتغالزا و پرسود حمایت و عرصه منابع طبیعی را  براساس قوانین ملی واگذار می‌کند.

درخشان افزود: ۳۲ هکتار از عرصه منابع طبیعی از آغاز امسال تاکنون به طرح‌های غیرکشاورزی و ۱۵ هکتار نیز به طرح‌های کشاورزی اختصاص یافت.

وی به فعالیت گشت‌های حفاظت از زمین‌های ملی و زارعی در روستا‌های استان اشاره کرد و گفت: کارشناسان کشاورزی در صورت مشاهده هر گونه تغییر کاربری در زمین‌ های کشاورزی و منابع طبیعی با حضور نماینده دادستان اقدام به تخریب بنا و بازگشت زمین به حالت سابق خواهند کرد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۵۶۱ مورد تغییر کاربری در ۱۰ ماه امسال شناسایی شد و زمین به عرصه طبیعی بازگشت.

درخشان به تغییر کاربری زمین‌های فعالان بخش کشاورزی با اجرای ۲۳۱ مورد طرح کشاورزی در این مدت اشاره کرد و افزود: سرمایه گذاری در این بخش دیگر تغییر کاربری محسوب نمی‌شود و فقط اجازه از ریس سازمان جهاد کشاورزی و مجوز اداره کل محیط زیست استان برای این افراد صادر می‌شود.

وی یکی از فعالیت‌های مدیریت امور اراضی استان را ثبیت مالکیت دولت و مردم دانست و گفت: در این راستا برای رفع موانع تولید هزار و ۵۴۰ مورد اراضی که با منابع ملی دارای تداخل بوده است شناسایی و از این تعداد ۶۰ مورد رفع تداخل شد.

انتهای پیام/ م

جلوگیری از مهاجرت روستاییان با واگذاری منابع طبیعی به کشاورزان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.