سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده پلیس راه انتظامی کردستان:

سطح جاده های کردستان بخاطر بارش برف لغزنده است با احتیاط رانندگی کنید

فرمانده پلیس راه انتظامی کردستان گفت: سطح جاده های برون شهری بخاطر بارش پراکنده برف و باران لغزنده است و رانندگان وسایل نقلیه باید جوانب احتیاط را رعایت کنند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سرهنگ عیسی گوهری فرمانده پلیس راه انتظامی کردستان گفت: هم اکنون بارش های پراکنده برف و باران در بیشتر جاده های استان گزارش شده و با توجه به احتمال کاهش دما، یخ زدگی جاده ها در ساعات آینده دور از انتظار نیست.

وی افزود: رانندگان می توانند با رعایت جوانب احتیاط ترددی بدون مشکل در جاده ها و محورهای ارتباطی استان کردستان داشته باشند ضمن اینکه در مواقع مرطوب بودن سطح جاده ها، برف، یخ زدگی و بارش باران، رعایت فاصله طولی با وسیله نقطه مهمترین لازمه یک مسافرت بی خطر است.

سرهنگ گوهری تاکید کرد: با توجه به اعلام هواشناسی، سامانه بارشی فعال در آسمان استان امروز بیشترین فعالیت خود را خواهد داشت بنابراین لازم است رانندگان برای تردد در جاده های اصلی و فرعی زنجیر چرخ و دیگر ملزومات مورد نیاز در سقپفر زمستانی را به همراه داشته باشند.

محمدراشد مدرس گرجی معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان نیز در این ارتباط گفت: بیش از 300 راهدار با تمامی تجهیزات زمستانی در جاده ها و نقاط برفگیر و کوهستانی مستقر شده و آماده ارائه خدمات به مردم و مسافران هستند.

وی افزود: اکنون در بسیاری از جاده های استان بارش پراکنده برف و باران را شاهد هستیم ولی به علت رطوبت بالای هوا، سطح هیچ کدام از جاده ها سفید پوش نشده اما لغزندگی وجود دارد.

محمدراشد مدرس گرجی بیان داشت: شب گذشته بارش برف و باران همزمان در استان کردستان آغاز شد و راهداران نیز از همان ساعت های اولیه فعالیت خود را برای رپبرف روبی، نمک پاشی و خدمات رسانی به مسافران آغاز کردند

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بانه نیز اظهار کرد: با وجود بارش برف، تمام راه های ارتباطی بین شهری و روستایی این شهرستان باز است و رفت و آمد در آنها جریان دارد.

انور طاهایی اضافه کرد: بارش ها به صورت ملایم در گردنه خان به صورت برف ادامه دارد اما مه شدید موجب کاهش دید و کندی رفت و آمد در این مسیر شده است.

وی از رانندگان خواست ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی و گرمازا، خودروهای خود را به چراغ مه شکن تجهیز کرده و با احتیاط در این مسیر رانندگی کنند.

از روز گذشته یک سامانه بارشی فعال از نواحی غربی (بانه و مریوان) وارد آسمان استان کردستان شد و هواشناسی پیش بینی می کند این سامانه امروز بیشترین فعالیت را داشته باشد.

300 راهدار کردستان با بیش از 300 دستگاه ماشین آلات راهداری در طرح زمستانی بیش از 6 هزار کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 800 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و چهار هزار و 200 کیلومتر راه روستایی است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

بارش پراکنده برف و باران  در جاده های استان کردستان

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.