به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سید دانیال محبی در نشست بررسی مشکلات و چالشهای راه آهن چابهار-زاهدان گفت: با توجه به توسعه بندر شهید بهشتی و اهمیت ایجاد و توسعه مسیر ترانزیتی محور شرق، اتصال چابهار به شبکه ریلی کشور بسیار مهم و حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه کلنگ راه آهن چابهار-زاهدان به طول بیشاز 600 کیلومتر در سال 89 به زمین خورده است و تا سه سال هیچگونه پیشرفت فیزیکی نداشته است، افزود: با توجه به اهمیت ملی و بینالمللی این طرح ریلی، هیچ توجیهی را در رابطه با معطلی و کندی در روند اجرای این طرح نمی پذیرم و مدیران باید همهی توان خود در اجرای این طرح بزرگ ملی بهکار برند.
استاندار سیستان و بلوچستان آغاز عملیات اجرایی ٢ قطعه از طرح راه آهن، حدفاصل خاش به زاهدان را تا حداکثر تا یک ماه آینده خواستار شد و گفت: راه آهن چابهار-زاهدان در طرح اولیه ظرفیت جابجایی سالانه 2 و نیم میلیون تن بار را داشته که با پیگیری های انجام شده و تقویت زیرسازی راه آهن، ظرفیت تحمل بار این طرح به هفت و نیم میلیون تن افزایش یافته است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان هم در نشست با بیان اینکه راه آهن چابهار-زاهدان از شهرهای چابهار، نیکشهر، ایرانشهر، خاش و زاهدان عبور میکند، گفت: راه آهن چابهار-زاهدان به طول 610 کیلومتر به 8 قطعه تقسیم شده است که قطعه یک و دو آن از طرف چابهار به ایرانشهر به ترتیب 87 و 60 درصد در زیرسازی پیشرفت فیزیکی دارد.
باقر کرد افزود: دو قطعه دیگر از ٤ قطعه این طرح هم از طرف ایرانشهر به سمت زاهدان 34 و 11 درصد در زیرسازی پیشرفت فیزیکی دارد.
انتهای پیام/گ