سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لغو صادرات نیکاراگوئه به ونزوئلا از ترس اقدامات تنبیهی آمریکا

در پی اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا، نیکاراگوئه هم اعلام کرد از امسال صادرات این کشور به کاراکاس لغو می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، نیکاراگوئه هم به تبعیت از واشنگتن پس از اعمال تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا، صادرات خود به این کشور را لغو کرد.

«ماریو آرانا»، مدیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان نیکاراگوئه اعلام کرد: ما تا اواخر ماه اکتبر سال گذشته میلادی صادراتی به ونزوئلا داشتیم؛ اما در سال جاری میلادی این صادرات دیگر اتفاق نمی افتد.

گزارشها حاکی از آن است که 5 درصد از واردات ونزوئلا از کشور نیکاراگوئه است و این واردات شامل گوشت، محصولات لبنی، قهوه، تنباکو، لوبیا و ذرت می شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از سال گذشته میلادی در واکنش به اقدام نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا برای تأسیس مجلس مؤسسان و تغییر قانون اساسی این کشور، تحریم هایی را علیه کاراکاس اعمال کرد. دونالد ترامپ پیشتر اعلام کرده بود که مردم ونزوئلا در شرایط سختی زندگی می کنند و ما گزینه های زیادی برای حل بحران این کشور داریم که یکی از آنها گزینه نظامی است. این اظهارات ترامپ، واکنش کشورهایی مثل برزیل، کلمبیا، شیلی، مکزیک، اکوادور و حتی نیکاراگوئه را به دنبال داشت و آنها این اظهارات رئیس جمهور آمریکا را محکوم کردند.

آمریکا به تازگی 4 مقام ارتش ونزوئلا را به فهرست تحریم های خود افزوده است. شورای اتحادیه اروپا هم به تازگی 7 مقام ونزوئلایی را به اتهام آنچه بی احترامی به اصول دموکراتیک و همچنین نقض حقوق بشر خوانده است، تحریم کرد.

انتهای پیام/

لغو صادرات نیکاراگوئه به ونزوئلا

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.