سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جزئیات کنگره ملی بزرگداشت شیخ عبدالحسین تهرانی تشریح شد

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران با معرفی شیخ عبدالحسین عراقی از ۴۹۹ اثر رسیده به کنگره ملی بزرگداشت این شیخ عالیقدر خبر داد.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری کنگره ملی بزرگداشت شیخ عبدالحسین تهرانی با حضور حجت الاسلام محمدزاده مدیر کل سازمان اوقاف و امورخیریه استان تهران و حجت الاسلام و المسلمین سیدهاشم حسینی معاون فرهنگی-اجتماعی اوقاف تهران، صبح روز شنبه 7 بهمن ماه در اداره کل اوقاف و امورخیریه استان تهران برگزار شد.

حجت الاسلام محمدزاده مدیرکل سازمان اوقاف تهران در ابتدای این نشست با معرفی شخصیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شیخ عبدالحسین تهرانی، در خصوص کنگره ملی بزرگداشت این شیخ عالی‌قدر گفت: کنگره شیخ عبدالحسین عراقی از اول آبان امسال در حوزه‌های علمی، ادبی، هنری و فضای مجازی برای معرفی هرچه بیشتر این چهره آغاز به فعالیت کرد و اختتامیه آن در نیمه اسفند ماه امسال برگزار می شود.

مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه تهران، با تاکید بر اهداف برگزاری این کنگره بیان کرد: هدف اوقاف در برگزاری این کنگره‌ها اصرار بر معرفی واقفین است و شیخ عبدالحسین تهرانی از شخصیت‌هایی است که در ابعاد سیاسی و اجتماعی از زمان قاجار در بین مردم تاثیر گذار بوده و در بین جامعه مرجعیت عام داشته است‌ تا حدی که مردم ایران و عراق از او تبعیت می کردند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدزاده افزود: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری ما تبلیغ و توصیه درستی بر ترویج فرهنگ اسلامی و تمدن اسلامی نداریم و این شلختگی را در مسئله سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مشاهده می‌کنیم.

وی با اشاره به زندگینامه شیخ عبدالحسین تهرانی، اظهار کرد: از جمله اقدامات شیخ عراقی ساخت حرمین عسگرین و صحن و سرای حرم امام حسین (ع) بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد زاده عنوان کرد: اهدافی که کنگره دنبال کرده آشنایی بیشتر با سیره رفتاری و شخصیت ایشان بود و بررسی شخصیت ایشان در توصیه فرهنگ دینی در زمان قاجار است که متاسفانه به همین کنگره ها بسنده می شود .

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه ما نتوانستیم فهم درستی از وقف و ترویج فرهنگ وقف در بین نخبه‌ها و علما داشته باشیم و این افراد را نسبت به وقف و موقوفات بدبین کردند و این نشان می دهد فاصله ای بین وقف و نخبگان افتاده است.

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران، نسبت به محوریت‌های سازمان اوقاف گفت: تا امروز فعالیت های خوبی انجام شده و با آیت الله بزرگی در ایران دیدار داشتیم.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمد زاده عنوان کرد: امسال به دبیرخانه ۱۹ مقاله علمی و ۳۰۰ اثر هنری و ۱۰۰ فایل مجازی و ۸۰ اثر ادبی رسیده است که در اختتامیه این مراسم به نفر اول ۱۵ میلیون ریال، نفر دوم ۱۰ میلیون و نفر سوم ۸ میلیون ریال اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان اوقاف ، قرآن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.