وی افزود: در کشورهای توسعه یافته دنیا، هر دانش آموز یک مهارت را یاد می گیرد که با استفاده از آن مهارت به راحتی جایگاه خود را از لحاظ اشتغال پیدا می کند.
سرپرست سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه براساس تحقیقات انجام شده، ایدئولوژی، فرهنگ و اشتغال به ترتیب هویت دانش آموزان را شکل می دهد، اظهار کرد: اگر دانش آموزان مهارتی را فرا بگیرند، آمادگی برای حضور در بازار کار، ازدواج و امید به آینده در آنها افزایش می یابد.
منظری توکلی با اشاره به اینکه در حال حاضر خروجی دانشگاه ها بیشتر افرادی هستند که به لحاظ نظری دارای اطلاعات خوبی هستند، اما به لحاظ عملی وضعیت مطلوبی ندارند، گفت: به همین منظور برنامه ای در مدارس، هنرستان ها و آموزشکده های سما دانشگاه آزاد اسلامی داریم تا دانش آموزان در کنار یادگیری مباحث تئوری یک مهارت و حرفه ای را به طور کامل آموزش ببینند تا بتوانند سریع وارد بازار کار شوند.
وی با تأکید بر اینکه سیاست مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی تمرکز و توجه جدی بر آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی است، خاطر نشان کرد: قرار است برنامه هفت ساله سازمان سما (از سال 1397 تا 1404) با این رویکرد تنظیم و تدوین شود.
منظری توکلی به بندهای 4 و15 ماده سه اساسنامه سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر تأسیس مدارس سما در خارج از کشور اشاره و تصریح کرد: بر این اساس سازمان سما در کشورهای عراق، سوریه، افغانستان و آذربایجان مدرسه تأسیس می کند.
سرپرست سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در تأسیس مدارس در کشورهای همسایه علاوه بر درآمدسازی به فکر فرهنگ سازی نیز هستیم.
وی مهمترین مسأله در مدارس سما را فرهنگ سازی و تمدن سازی دانست و افزود: علم و تهذیب به منظره 2 بال است که نبود هر کدام از آنها امکان پرواز و پیشرفت را میسر نمی سازد و به گفته امام راحل اگر تهذیب نباشد، علم، انسان را به جایی نخواهد رساند.
منظری توکلی پرورش مکارم اخلاق و ارتقاء ارزش های اسلامی و انسانی در دانش آموزان و آموزش فنی و حرفه ای و مهارتی را مهم ترین رسالت سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد.
انتهای پیام/