سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه مذاکرات برجام وقت تلف کردن است

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین گفت: ادامه مذاکرات برجام با اروپایی‌ها جز وقت تلف کردن و ندامت نتیجه ­ای عاید ما نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در خطبه ها‌ی نماز جمعه این هفته افزود: امروز شاهدیم مسئولانی که از مذاکره با امریکا نتیجه مطلوبی را به دست نیاوردند به اروپایی‌ها دلخوش کرده­ اند و همان رفتار غیردینی، غیر قرآنی، ذلت­ پذیرانه و غیرمنطقی را در اروپا دنبال می‌کنند؛ در صورتی­که این روند هم جز وقت تلف کردن و ندامت نتیجه­ای عاید ما نمی‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: نباید با انعقاد هر قراردادی از سوی ایران اسلامی با دشمنان، آن­ها گمان کنند که می‌توانند قرارداد‌های ننگین دیگری را بر ما تحمیل کنند؛ ما هیچ فرقی بین انگلیس و فرانسه و آمریکا قائل نیستیم، زیرا در طول تاریخ ثابت شده که هرکدام از این کشور‌ها عملکرد خبیثانه ای علیه ما داشته ­اند.

وی گفت: استکبار جهانی و هم پیمانانش در طول سال‌های مختلف به ما نشان داده ­اند که عملی جز دروغ و توطئه و پیمان­شکنی با ایران اسلامی نداشته ­اند و رهبر معظم انقلاب بار‌ها تاکید کردند که دشمن قابل اعتماد نیست؛ اما مسئولان ما وقت زیادی را در دوران مذاکرات تلف کردند.

امام جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه اشرافیت، تبعیض و بی‌عدالتی در مقابل اسلام و انقلاب قرار دارد گفت: هرکسی، در هر جایگاه و هر مسئولیتی یا هر لباسی رفاه، اشرافیت و زیاده خواهی را ترویج کند مقابل اسلام و انقلاب قرارخواهد گرفت و نباید این مسائل را به پای انقلاب و اسلام نوشت.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به سالگرد معاهده ننگین کمپ دیوید افزود: این معاهده بین مصر و رژیم اشغالگر قدس انجام گرفت، این قرارداد در سال ۵۳ مطرح شد و به میزانی تلخ و سنگین بود که بسیاری از تحلیلگران سیاسی باور نمی‌کردند انور سادات به این خیانت مبادرت کند.

وی اضافه کرد: پس از گذشت سال‌ها مشخص شد که این قرارداد به­ جز پذیرش ننگ و ذلت استکباری هیچ هدف دیگری نداشت و این معاهده عامل ایجاد اختلاف بین کشور‌های اسلامی شد به طوری که ایستادگی دیگر کشور‌های اسلامی در مقابل اسرائیل کمرنگ شد و خسارت سنگینی به دنیای اسلام وارد آمد.

خطیب نماز جمعه گفت: این انعقاد قرارداد در آن ایام شاید چند ساعتی بیشتر طول نکشید؛ اما خسارت‌های جبران ناپذیر آن هیچ زمانی تمام شدنی نیست؛ خون‌های ریخته شده، ذلت و شکسته شدن اقتدار مسلمانان از دستاورد‌های این معاهده ننگین بود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: ضروری و لازم بود که همه ما از نتایج و دستاورد‌های معاهده ننگین کمپ دیوید تا قیامت درس می‌گرفتیم که هر قرارداد و پذیرش تحمیلی از سوی شیاطین بزرگ و ایادی منطقه­ای غیر از خسارت و زیان و ذلت دستاوردی برای مسلمانان نخواهد داشت.

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به آغاز دهه فجر و ورود امام خمینی (ره) به کشور در سال ۵۷ گفت: قرار بود امام راحل یک هفته زودتر از ۱۲ بهمن به تهران سفر کنند؛ اما بختیار مانع این سفر شد؛ در آن ایام علمای بزرگ در شهر‌های مختلف که مرحوم آیت الله باریک بین (ره) هم جزو آنها بود در دانشگاه تهران تحصن کردند تا سفر امام به ایران انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: در مراسم استقبال از امام راحل جمعیت زیادی از شهر‌های مختلف در تهران حضور پیدا کرده بودند؛ خدا را شاکریم که ما را از ظلم و ستم شاهنشاهی نجات داد و امام خمینی (ره) را به ملت ایران هدیه کرد و ایشان با انقلاب، عزت، امید و اقتدار را به مردم مستضعف جهان ارائه کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب همواره در همه دوره‌ها به ما تاکید کرده­ اند که مراقب حضور نفوذی‌ها در انقلاب باشید؛ اما در بسیاری از فضا‌ها ما به این تذکرات گوش ندادیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: نفوذی‌ها افرادی هستند که از برقراری عدالت در جامعه تعریفی ندارند، دنبال زیاده خواهی، رفاه طلبی و زندگی‌های مرفه هستند و درد فقیر، مستضعف و بیکاران را نمی‌فهمند، این عده نامحرمان انقلاب هستند.

وی با تاکید بر این­که باید بدانیم انقلاب ما امانت بزرگ الهی است، گفت: باید این امانت را سالم و با همان نشاط، امید و روح حماسی به نسل‌های آینده بسپاریم و در نگهداری از آن کوتاهی نکنیم.

انتهای پیام/

سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در خطبه های نماز جمعه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.