سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار مطرح کرد:

پرداخت تسهیلات برای بهسازی و مقاوم سازی اماکن آسیب پذیر در سراوان

فرماندار سراوان گفت: دولت برای مقابله با سوانح طبیعی در مناطق شهری و روستایی، طرح بهسازی و مقاوم سازی اماکن آسیب پذیر با پرداخت تسهیلات و مشارکت مردم را اجرا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، درویش نارویی فرماندار سراوان در جلسه کارگروه تقویت توان و تاب آوری اماکن آسیب‌پذیر در مقابل با سوانح طبیعی افزود: دولت در این زمینه برای اجرای طرح بهسازی اماکن مسکونی برای مقابله با سوانح طبیعی عزم جدی دارد.

وی همچنین گفت: قرار است در تمام شهرستان‌های استان نقاطی به صورت پایلوت برای اجرای طرح ایمن سازی اماکن آسیب پذیر در نظر گرفته شود.

نارویی اضافه کرد: دولت برای ایجاد یک نقطه امن در واحد‌های مسکونی مبلغ ۵۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌کند و با مشارکت خود مردم این طرح اجرا خواهد شد.

فرماندار سراوان همچنین گفت: وجود بافت‌های فرسوده در شهرستان ایجاب می‌کند تمام دستگاه‌های دولتی مرتبط با این طرح با یک عزم جدی ورود پیدا کنند و از فرصت ایجاد شده برای ایمن سازی اماکن آسیب پذیر گام بردارند.

نارویی در ادامه عنوان کرد: برای اجرای این طرح شهروندان هیچ گونه هزینه‌ای برای دریافت پروانه کار پرداخت نمی‌کنند و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با همکاری نظام مهندسی موظف به اجرا و نظارت صحیح هستند.

فرماندار سراوان آموزش همگانی و اطلاع رسانی از طریق ائمه جمعه و جماعات، مسوولین محلی و شورا‌ها به مردم را ضروری دانست و گفت: صدا و سیما نیز در جهت تهیه و پخش برنامه‌هایی با محتوای آموزش و آگاه سازی به مردم مسوولیت خواهد داشت.

نارویی همچنین از شهرداران خواست تا نسبت به بلوک بندی اماکن آسیب پذیر و بافت‌های فرسوده اقدام نمایند و برای آغاز این طرح به صورت پایلوت نقاطی را مشخص کنند.

انتهای پیام/ع

 اجرای طرح بهسازی اماکن مسکونی برای مقابله با سوانح طبیعی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.