سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوشنویسان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

توسعه فعالیت‌های مکمل سلامت دهان ودندان در طرح تحول سلامت

رئیس اداره دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: توسعه حوزه‌ای مکمل سلامت دهان درطرح تحول سلامت برکاهش بیماری‌ها موثر است.

محمدحسین خوشنویسان‌ رئيس اداره دهان و دندان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: اهداف کلی برای حوزه سلامت از طریق فعالیت بهداشت و پزشک خانواده محقق شده است که اخیرا حوزه مکمل دهان تحت عنوان طرح تحول سلامت دهان و دندان از اواخر سال 94 شروع شده و اکنون هم شاهد نتایج آن هستیم.

وی افزود: آنچه در سیاست‌های وزارت بهداشت و در حوزه سلامت دهان و دندان مهم است، موضوع  توجه به بیماری‌هایی است که قابل پیشگیری هستند و سهم بالایی از هزینه‌های درمان را به خود اختصاص می‌دهند.

خوشنویسان‌ بیان کرد: می‌دانیم که پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه شایع ترین مشکلات در حوزه بیماری‌های دهان و دندان هستند و در صورتی که تمهیدات لازم را داشته باشیم این بیماری‌ها قابل پیشگیری خواهند بود.

چشم انداز هشت ساله برای کاهش بیماری‌های دهان و دندان

رئیس اداره سلامت دهان وزارت بهداشت اظهار کرد: در امر پیشگیری باید بدانیم که از زمان رویش دندان نوزاد از 6 ماهگی‌ باید به این مهم توجه داشته باشیم و اگر بتوانیم با کمک مادران، متولیان سلامت و تیم مدارس در این عرصه گام برداریم‌ شاهد نسلی عاری از بیماری‌های شایع خواهیم بود.

وی افزود: خانواده، آموزش و پرورش و متولیان بهداشت و درمان محور‌های اصلی ارتقای سلامت دهان و دندان هستند و از آن جایی که با توسعه فرهنگ پیشگیری، بیماری‌های شایع حذف خواهند شد، امید داریم در سیاست گذاری‌های وزارت بهداشت به سمت جامعه‌ای عاری از بیماری‌های دهان گام برداریم‌.

خوشنویسان‌ گفت: اهداف برنامه‌های گذشته بر این بنا بوده که تا سال 1404 در اهداف بلند مدت شاهد کاهش آمار بیماری‌ها و حذف پوسیدگی‌های دهان و دندان باشیم که امیدواریم با مکمل سلامت دهان در طرح تحول در کنار مشارکت‌های بین بخشی به این اهداف دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.