سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخشدار جوکار تأکید کرد:

لزوم اطلاعات دقیق از زیرساخت‌ها و امکانات برای مقابله با بحران

بخشدار جوکار با اشاره به لزوم اطلاعات دقیق از زیرساخت ها و امکانات،گفت:این اطلاعات در زمان بحران کمک بسیاری می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فرهاد جهانیان بخشدار جوکار با بیان اینکه بحران‌ها در زندگی امروزی اجتناب‌پذیر هستند، اظهار داشت: بحران ربطی به زمان و مکان  ندارد و در تمام کشورها، مکان‌ها و زمان‌ها با بحران روبرو هستیم و در واقع انسان و نوع بشر با آمادگی خود نشان می‌دهد در بحران‌ها ما چقدر آسیب‌پذیرهستیم.

 وی در ادامه افزود: آسیب پذیری در بحران ها  به میزان شناخت از بحران، نوع بحران، میزان صدمات، آمادگی و برنامه‌ریزی برای مقابله با بحران بستگی دارد.

جهانیان بیان کرد: مجموعه مدیریت بحران مجموعه گسترده‌ای است، هر چقدر این مجموعه از همه دستگاه‌ها شناخت کافی داشته باشد، می‌تواند از توانایی آنها استفاده کند و با هم افزایی مدیریت بهتری داشته باشد.

بخشدار جوکاربا بیان اینکه جمعیت هلال احمر فقط بخش امداد و نجات در بحران‌ها را برعهده دارد گفت: مدیریت بحران مراحل مختلفی دارد از جمله پیشگیری، آمادگی، مقابله و در انتها بازسازی و تمام این مراحل باید در کنار امداد و نجات وکمک رسانی به بقیه باشد تا ما بتوانیم یک مدیریت خوبی در زمان بحران داشته باشیم.

وی تاکید کرد: باید اطلاعات خوبی از موقعیت مکانی و منطقه برای مقابله با بحران داشته باشیم.

 جهانیان در ادامه به تشریح این موضوع پرداخت و گفت: باید از چند بُعد در مقابله با بحران‌ها آماده بود و اطلاعات دقیق از زیرساخت‌ها، امکانات و ظرفیت‌های دستگاه‌ها و اینکه هر کدام چه مسئولیت و وظایفی دارند، وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات باید در شهرستان جمع‌آوری شود، بیان کرد: به طور قطع این اطلاعات در زمان بحران کمک بسیاری می‌کند.

بخشدار جوکار با تاکید بر لزوم امادگی همیشگی برای مقابله با بحران بیان کرد: باید یک تابلو مدیریت بحران در اتاق دهیاری و بخشداری طراحی و نصب کنیم که شامل نقشه شهر، مکان‌های عمومی، مدرسه و تعداد آن، آنتن مخابراتی، مخزن آب، امکانات و تجهیزات، ماشین آلات به عنوان یک الگو و متحدالشکل طراحی شود.

انتهای پیام/ د.ا

مقابله با بحران لازمه آگاهی از زیرساخت‌ها و امکانات

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.