سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خشکسالی به جان صنعت گردشگری اصفهان افتاد

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:گردشگری مهم ترین عامل توسعه پایدار است اما خشکسالی موجب تضعیف این صنعت در کلان شهر اصفهان شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، فتح الله معین در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در تهران، در خصوص مهم ترین عامل توسعه پایدار گردشگری در اصفهان، اظهار کرد: برخورداری اصفهان از تمدن غنی و کهن، بنا های تاریخی دیدنی و طبیعت گردی که دلیل آن مجاورت با کویر است موجب آن شده که اصفهان به عنوان یکی از مکان های جذاب گردشگری برجسته بین گردشگران ایرانی و خارجی باشد.

وی افزود: برای ایجاد توسعه پایدار در گردشگری اصفهان باید چند ویژگی مهم را در نظر قرار داد. نخست اینکه امکانات و وضعیت فعلی اصفهان باید به شیوه مناسبی معرفی شود که برگزاری چنین نمایشگاه‌ها و اقدامات مکمل دیگری می تواند در این مسیر نتیجه بخش باشد. دومین عامل، تامین خدمات مورد نیاز گردشگران از جمله امکانات حمل و نقل، اقامت و پویایی آثار تاریخی برای بازدید است. داشتن تفریحات سالم و سنتی برای پر کردن اوقات گردشگران نیز عامل سوم است که می‌توان در این زمینه به اجرای نمایش های سنتی و نقالی اشاره کرد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در پاسخ به اینکه برای حل دو مشکل مهم آلودگی و خشکسالی که تاثیر مهمی در روند ورود گردشگر به اصفهان دارد، چه تعاملی باید میان دستگاه های مختلف ایجاد شود، گفت: یکی از مشکلات عمده در این زمینه که همه مسائل به آن برمی گردد، احیای مجدد زاینده ‌رود است که نیاز به اراده  همه دولت مردان دارد تا حق ضایع شده شرعی و قانونی اصفهانی ها را به آنها برگرداند.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.