سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح‌های مشترک درمانی وفنی و حرفه‌ای برای پناهندگان در خراسان رضوی

رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفت:در کنار مسئولان ایرانی مسائل و مشکلات ۳ میلیون پناهنده افغانی را رصد و مدیریت می‌کنیم و طرح‌های مشترک درمانی و فنی و حرفه‌ای برای پناهندگان در خراسان رضوی آغاز شده است

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،موگولوتا در مراسم آغاز پنجمین دوره مسابقات افغانستان شناسی در مشهد افزود: خراسان رضوی با ۳۲۰ هزار تبعه خارجی پس از استان تهران بیشترین آمار میزبانی پناهندگان را در کشور دارد.

دکتر راغی سر کنسول جمهوری اسلامی افغانستان درادامه این مراسم گفت:دولت افغانستان تلاش می‌کند تا افغانستان را به نقطه همکاری‌های مشترک فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با کشور‌های منطقه و جهان بیش از پیش نزدیک‌تر کند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی نیز در این همایش گفت :بیش از ۲۳ هزار نفر از اقشار آسیب پذیر از مهاجران افغانستانی مقیم این استان از نعمت خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شده اند.


محمد عجمی افزود: ۶۰ هزار دانش آموز و ۶ هزار دانشجوی افغانستانی مقیم خراسان رضوی هستند که ۱۷ هزار نفر آنان فاقد مدارک اقامتی هستند و در مدارس و دانشگاه‌های استان مشغول به تحصیلند.

وی گفت: با فعالیت ۱۶ تشکل فرهنگی، اجتماعی وسیاسی پناهندگان در خراسان رضوی سعی در استفاده بیش از پیش توان جوانان و نخبگان افغانستانی را در استان دارد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت : حدود ۷۰۰ جوان پناهجوی افغانستانی نخبه علمی و فرهنگی مقیم خراسان رضوی در ۱۵ رشته فرهنگی و هنری به مدت یک روز در پنجمین دوره مسابقات افغانستان شناسی در مشهد باهم رقابت می‌کنند.

انتهای پیام//ز. ج
 

برگزاری پنجمین دوره مسابقات افغانستان شناسی در مشهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.