سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نجفی در نطق میان دستور:

برای مقابله با پیامدهای امنیتی کمبود آب باید برنامه مشخصی تدوین شود

نماینده بابل گفت: بحران آب در ایران جدی است و باید برنامه مشخصی برای مقابله با پیامدهای امنیتی و اجتماعی کمبود آب تدوین شود.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی نجفی خوشرودی نماینده مردم بابل در صحن علنی امروز مجلس اظهار کرد: در شرایطی ماههای پایانی سال 1396 را سپری می کنیم که علی رغم دستاوردها در زمینه های مختلف و ظرفیت های قابل توجه کشور در بخشی از حوزه ها با چالش مهمی مواجه است.

نماینده بابل افزود: این مشکلات بر کسی پوشیده نیست و مشارکت، همکاری و مسئولیت‌پذیری مردم برای برون رفت از این شرایط کنونی و توسعه کشور به مدیریت چالشها کمک می‌کند.

وی گفت: بودجه 97 به زودی در صحن مجلس بررسی می‌شود. جهت گیری اصلی بودجه نباید فرآیندی باشدکه توسعه پایدار کشور را مختل کند.

نجفی گفت: علی رغم وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور، عده ای در داخل همزمان با برخی در خارج از کشور برای از بین رفتن برجام روزشماری می‌کنند.

نماینده بابل ادامه داد: آمریکا خوب می داند که برجام یک توافق نامه چند جانبه بین المللی است که به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل پیوست شده و طبق منشور ملل متحد قطعنامه های شورای امنیت لازم الاجرا است.

نجفی افزود: در این راستا یکی از مقامات رژیم صهیونیستی اخیرا اظهار داشت دولت آمریکا با سیاست جدید خود در قبال ایران در سمت درست تاریخ ایستاد. به عنوان یک دیپلمات و دانش آموخته سیاست و روابط بین الملل  تاکید می‌کنم که سران آن رژیم باید تاریخ را دوباره مطالعه کنند تا جهت درست آن را دریابند.

وی تصریح کرد: افکار عمومی جهان به خوبی تصدیق می‌کند که جهت درست تاریخ نسبتی با خصومت و ترور و اشغالگری و غصب سرزمین ندارد.

نماینده بابل تاکید کرد: بحران آب در ایران جدی است و شایسته است عزم ملی با برنامه و طرح مدون و مشخص برای مقابله با پیامدهای امنیتی و اجتماعی کمبود آب به وجود آید. شایسته است وزارت نیرو با فوریت برنامه جامع ارائه کند.

نجفی خاطرنشان کرد: بسیاری از مغازه های مناطق شمالی کشور از برنج خارجی انبار و به صورت قاچاق توزیع می‌شود، برنج داخلی در کارخانجات شالی کوبی دست کشاورز مانده و مجوز واردات برنج همچنان داده می‌شود.

وی تصریح کرد: انتقال آب دریای خزر با توجه به تغییرات اقلیمی پیامدهای مخرب زیست محیطی در پی خواهد داشت.

نجفی تصریح کرد: مردم، نمایندگان و شبکه های زیست محیطی در شمال کشور با این پروژه مخالفند و به نظرات کارشناسی توجه کنید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۶
فاضلاب کشی سراسری = نجات از بحران بی آبی
ینی تا خونه ای فاضلاب کشی نداشته باشه نباس بهش انشعاب داد