سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حدود 95 کانون قرآن در مساجد شهرستان مهاباد تشکیل شده است+فیلم

رئیس کانون مساجد در این زمینه می گوید: 34 کانون هم اکنون فعال است و در آنها قرآن آموزان که اغلب هم کم سواد و یا بی سواد هستند مشغول فراگیری وحفظ کلام وحی الهی هستند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،ارجمندی افزود: هر کانون مسجد متشکل از یک رابط خانم ها و یک رابط  آقایان است و تلاش میشود با برگزاری مرتب ومستمر آموزش برای مربیان  اطلاعات و آموزش های ضروری و به روز به آنان داده شود.

وی ادامه داد: بر اساس آمارها در سطح کشور 25000 کانون مسجد ثبت شده است که این آمار در آذربایجان غربی به 1250  و در شهرستان مهاباد به 94 کانون می رسد.

شرکت کنندگان این کلاسها هم اغلب بدون سواد هستند حاجیه خانم که با 76 سال سن سعی در حفظ قرآن دارد می گوید: 15 ساله به کلاس قرآن میام بیسواد بودم قرآن را ختم کردم و حالا سوره ی یاسین و چند سوره دیگر را حفظ کرده ام.

خانم شریف پور مربی یکی از کانونهای مساجد است وی که در مسجد     کلاس تشکیل داده می گوید: از سال 64 خودم قرآن آموز بودم و الان مدت سه سال است که بعد از گرفتن مجوز از کانون مساجد در این مسجد قرآن به بیسوادان آموزش میدهم

این مدرس قرآنی ادامه داد:قرآن آموزان اوایل که مراجعه می کنندخیلی ناامیدند ولی کم کم به آنها روحیه می دهیم به صورتی که حالا هم ،آنها قرآن را قرائت و ختم می کنند.

انتهای پیام/ع

فعالیت کانون های مساجد در مهاباد

برچسب ها: احکام شرعی ، قرآن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.