سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابوشریف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

همکاری ایران، ترکیه، سوریه و عراق می‌تواند توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را خنثی کند

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران گفت: هدف آمریکا در تحرکات اخیر ایجاد جنگ جدید در منطقه است تا امنیت اسرائیل تأمین شود.

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پاسخ به این سوال که‌ آیا در تحرکات اخیر شمال سوریه آمریکا نیز نقش دارد، اظهار کرد:‌ هدف اصلی واشنگتن این است که احزاب کرد طرفدار خود را مجهز کند و مطمئنا ارتش آمریکا نیز از این موضوع حمایت خواهد کرد؛ گواه این موضوع هزاران خودروی زرهی است که آنها در اختیار کردها قرار دادند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران با اشاره به اینکه آمریکا اهداف خاصی را با تصمیمات خود دنبال می‌کند، گفت: اولین هدف ایالات متحده تجزیه سوریه و سپس ادامه‌دار کردن جنگ در این کشور و همچنین ایجاد جنگ داخلی جدید است.

وی ادامه داد: هدف دیگر واشنگتن در قائله شمال سوریه این است که کردها را به عنوان عوامل خود برای محافظت از مرزهای سوریه قرار دهد و این احتمال وجود دارد که در آینده از آنها به عنوان مانعی بین رژیم صهیونیستی و ملت سوریه استفاده کند.

ابوشریف تصریح کرد: هدف دیگر آمریکا این است که کردها را مانعی بین نفوذ ایران و حزب الله در منطقه کند و رژیم صهیونیستی را در امنیت نگه دارد؛ تمام تحرکات آمریکا به نفع رژیم صهیونیستی است، اما ترکیه این اجازه را نخواهد داد چرا که در صورت ادامه‌دار بودن این تحرکات آنکارا بیشترین ضرر را خواهد کرد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران عنوان کرد: ترکیه با احزاب کرد مشکل دارد و به همین دلیل این بار به صورت نظامی و در سطح وسیع وارد میدان نبرد شده است.

وی با بیان اینکه ما خواهان همکاری ایران، ترکیه، سوریه و عراق برای مقابله با تحرکات ایالات متحده هستیم، ادامه داد:‌ در صورتی که این همکاری به وجود آید نتایج خوبی برای مقابله با توطئه‌های آمریکا و اسرائیل در منطقه به دست می‌آید.

ابوشریف افزود: ما نمی‌خواهیم هیچ یک از کشورهای منطقه به صورت مستقل وارد میدان شوند؛ در قائله شمال عراق شاهد بودیم که وقتی موضوع جدایی کردستان اعلام شد، ابتدا جمهوری اسلامی ایران با قدرت وارد صحنه شد و سپس با همکاری ترکیه، عراق و سوریه موضوع را حل کرد تا تجزیه عراق صورت نگیرد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران تصریح کرد: باز هم تأکید می‌کنم ما خواستار یک همکاری منطقه‌ای بین چهار کشور ایران، ترکیه، سوریه و عراق هستیم تا نتایج مثبتی برای منطقه به وجود آید.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا تحرکات اخیر برای انحراف تمرکز محور مقاومت از موضوع فلسطین است، گفت:‌ حتما همین گونه است؛ آمریکا اهداف واضحی در زمینه فلسطین دارد. واشنگتن قصد دارد جنگی در منطقه به راه بیاندازد تا راحتی اسرائیل را تأمین کند.

ابوشریف ادامه داد: ما باید در برابر این طرح تقسیم ایستادگی کنیم؛ ما با این طرح مخالفیم و تنها راه حل مقابله با آن را همکاری کشورهای منطقه می‌دانیم.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: با این همکاری می‌توان در برابر سیاست‌های ایالات متحده و رژیم صهیونیستی که به دنبال اشغال و تجزیه منطقه هستند ایستادگی کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.